Klasa Informatyczno - Medialna

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Bardzo miło nam zakomunikować, że od przyszłego roku szkolnego  - nasza klasa, podczas zajęć dodatkowych z informatyki - będzie budować i oprogramowywać roboty z serii Lofi Robot.

zestaw mini kwadrat212

Możliwe to będzie, dzięki temu - że udało nam się zakwalifikować, wraz ze 170 szkół z całej Polski, do programu Superkoderzy. Huraaa:)

superkoderzy logo2

W sobotę odbyła się w naszej szkole kolejna Biesiada Rodzinna. Nasza klasa bardzo dobrze się przygotowała do niej. Na półpiętrze: Bartek, Bartosz i Igor, poprowadzili Scratch Room - czyli takie miejsce, gdzie każdy zainteresowany mógł (oczywiście pod ich czujnym okiem) zobaczyć programy, które uczniowie samodzilenie zaprojektowali w Scratchu.

kimbiresiada12018

Można także było spróbować złożyć i zaprogramować klocki Lego WeDo. Zainteresowanych nie brakowało.

kimbiresiada120182

Na parterze szkoły nie zabrakło stoiska z biżuterią, koszulkami, czy smakołykami - przygotowanymi i obsługiwanymi przez nasze dziewczyny.

kimbiresiada120182a

Z uczniami naszej klasy można było się także spotkać w klasie nr 18 - gdzie pomagali przy produkcji "glutków".

kimbiresiada120182aa

A to jeszcze nie koniec:) Ania - pomagała w sali nr 17, przy eksperymentach fizyczno-chemicznych. Brawa dla wszystkich uczniów, którzy tak aktywnie włączyli się w Biesiadę Rodzinną:)

kimbiresiada1201856

We wtorek, 15 maja - odbył się w naszej szkole Scratch Day (taki specjalny dzień, kiedy propaguje się programowanie, w szczególności w języku Scratch). W obchodach tego dnia wzięła udział - Klasa Informatyczno-Medialna (4b) wraz z rodzicami.

scratchday2018yhyas

Najpierw wszyscy uczestnicy spotkania obejrzeli kilka filmików, w których uczniowie opowiadali o tym jak programują klocki LegoWeDo (właśnie w Scratchu). Następnie - uczniowie klasy KiM, pokazali swoim rodzicom, programy stworzone przez siebie nad którymi pracowali od stycznia wśród których znalazły się gry, quizy czy prezentacje.

scratchday2018yhyas2

Na koniec odbyła się krótka lekcja programowania, którą poprowadziły dzieciaki:) Dziękujemy za wspólną zabawę z programowaniem i zapraszamy za rok:)

scratchday2018yhyas23

Znamy już wyniki Regionalnego Konkursu Informatycznego „KOMPUTEROWY GURU”, który zorganizowała Szkoła Podstawowa nr 6 w Sosnowcu. Niestety żadnemu z naszych uczniów nie udało się zdobyć miejsca. Najbliżej miejsca na pudle był - Igor Milewski, który zdobył 70 pkt/85pkt. Dobrze też wypadła Anna Tokarz zdobywając 58 pkt/85pkt.

konkursguruzdjaeci2018

W czwartek, w naszej szkole z okazji Święta Patrona - Mikołaja Kopernika, podczas uroczystego apelu zostały wręczone uczniom nagrody za wyniki w nauce. Czterech uczniów naszej klasy: Dominika Wolska, Michał Imański, Igor Milewski oraz Antek Patchek otrzymali odznakę - Rachmistrza. Nagrodę tą bardzo trudno zdobyć, by ją otrzymać trzeba mieć zachowanie wzorowe oraz same piątki lub 6 z: matematyki, przyrody i informatyki. Gratulacje!!!

nagrodyrachmistrz2018ds

W grudniu, w naszej szkole odbył się IX Konkurs Grafiki Komputerowej "Na Najpiękniejszą Kartkę Bożonarodzeniową". W konkursie wzięło udział 5-cioro uczniów naszej klasy: Igor, Dominika, Sonia, Emilia, Melania. Jury nagrodziło - III miejscem pracę Emilki oraz wyróżnieniem pracę Igora. Gratulujemy!!!
kartkaswiateczna2017ab
kartkaswiateczna2017abc
kartkaswiateczna2017abcd
kartkaswiateczna2017abcde
kartkaswiateczna2017abcdef

We wtorek, 21 listopada zostały ogłoszone nieoficjalne wyniki Międzynarodowego Konkursu "Bóbr". Naszą klasę w tym konkursie reprezentowali:

Antoni Patschek  - 64,25punkty (III miejsce w szkole)
Igor Milewski - 49,5 punkty (VI miejsce w szkole)
Agnieszka Derda - 46 punktów (VIII miejsce w szkole)
Dominika Wolska - 33,5 punktów
Mateusz Krawiec - 32,5 punktów
Anna Tokarz
- 31,25 punktów
Zuzanna Gałęziowska - 29,5 punktów

Uczniowie startowali w kategorii "Benjamin" dla klas 4-6. Maksymalna ilość punktów do zdobycia w tej kategorii wynosiła 120. Oficjalne wyniki konkursu zostaną ogłoszone w pod koniec grudnia.

bobrwyniki2017tyu

Code Week - Europejski Tydzień Kodowania w tym roku odbywa się od 7 do 22 października. W tym czasie w wielu miejscach w Polsce odbędą się różne wydarzenia z zakresu nauki programowania, które poprzez gry, zabawy i łatwe do zrozumienia narzędzia wprowadzą uczestników w podstawy programowania. Nasza klasa również włączyła się w tą inicjatywę:)

cewee2017pixl

W ramach dodatkowej godziny - uczyliśmy się wykonywać za pomocą "kodu" - różne, proste grafiki, by na koniec spróbować stworzyć własne:)

odowanie2017rysunk

PixelArt, stateczek, w dniu dzisiejszym wykonał dla nas Mateusz.

pixelartmateusz234

W piątek - 15 września, na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki - święto kreatywności, odwagi i zabawy. Dlatego też nie mogliśmy obok tego dnia przejść obojętnie:)

dotday2017

Na środowych zajęciach komputerowych - dowiedzieliśmy się jak powstało Święto Kropki, nauczyliśmy się pracy w świetnym programie graficznym - ArtRage i stworzyliśmy przesympatyczne kropkowe prace za jego pomocą:)

Kliknij poniżej by zobaczyć nasze prace

Dzień Kropkikolaz2017rty

Otrzymaliśmy też:) za nasz udział - Certyfikat!!!

dzienkropkicertyfikat2017a