W ubiegły piątek wybraliśmy się na wycieczkę do Opola. Pospacerowaliśmy po Starym Mieście, następnie odwiedziliśmy Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, gdzie zobaczyliśmy amfiteatr, wzięliśmy udział w warsztatach, po czym zwiedziliśmy wystawę interaktywną: śpiewaliśmy popularne piosenki, poznaliśmy historię piosenek i piosenkarzy, a nawet zrobiliśmy zdjęcia w strojach piosenkarzy. Następnie wybraliśmy się do opolskiego ZOO, gdzie miło spędziliśmy czas. Każdy świetnie się bawił.

Dzisiaj uczniowie klasy 6b wzięli udział w warsztatach sensorycznych "Tajemnice Ciemności" poprowadzonych przez pana Marcina Grabińskiego z "Fundacji Ważni Ludzie". Przez ponad 3 godziny poznawaliśmy świat osób niewidomych i ociemniałych. Dowiedzieliśmy się jak postrzegają oni otaczający ich świat i z jakimi problemami się spotykają. Na koniec - w zupełnych ciemnościach, odwiedziliśmy między innymi: kopalnię, ulicę, czy salę lekcyjną. Warsztaty były niezwykłym doświadczeniem i zapewne zapadną uczniom na długo w pamięci oraz uwrażliwią na problemy osób z tą niepełnosprawnością.
Zdecydowanie trudniej zrobić reakcję łańcuchową za pomocą domina - tu potrzeba nie tylko precyzji, ale i mnóstwo cierpliwości.
Reakcję łańcuchową można zbudować także samodzielnie w grze/programie Crazy Machines. Tak też zrobiła klasa 8b - oto kilka przykładów:)
Jak się okazuje i to nie po raz pierwszy - wykombinowanie działającej reakcji łańcuchowej wymaga nie tylko wyobraźni, ale i cierpliwości i samozaparcia. Klasa 8b - próbowała swoich sił z reakcją z wykorzystaniem Gravitraxa i klocków domina. Od niedawna mamy także w swoich zasobach - gravitraxowe wyzwania, którym tym razem zajął się Paweł, a wcześniej Bartek i Agata.
W ubiegłym tygodniu, a także dzisiaj - podczas zajęć z informatyki - uczniowie klasy 4b, zrobili sobie najpierw tabelki w edytorze tekstowym - a potem... zagrali w "Statki" i jak widać świetnie się przy tym bawili:) Nauczyli się też korzystać z googlowego chata by można było grać także na odległość:)
Jedna grupa - klasy 6b - właśnie otrzymała specjalne certyfikaty za udział w zajęciach programistycznych Skriware, a druga z dużą cierpliwością rozkręcała roboty skriboty i elementy klocków skrikit.
Grupa I - klasy 4b, otrzymała certyfikaty ukończenia zajęć z programowania ze Scottie Go.
Dnia 13 grudnia, we wtorek, klasa 6B i 4B pojechała na wycieczkę do Krakowa. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Obwarzanka, w którym nie tylko mogliśmy dowiedzieć się o historii obwarzanków, ale także mogliśmy zrobić i skosztować własnego. Były pyszne! Następnie obydwie klasy zakupiły pamiątki i prezenty dla bliskich na Jarmarku świątecznym. Potem na lotnisku w Krakowie dowiedzieliśmy się o zachowaniu bezpieczeństwa podczas lotu, różnych ciekawostkach związanych z pracą lotniska, a także weszliśmy na taras widokowy, gdzie podziwialiśmy startujące i lądujące samoloty. Na zakończenie wycieczki poszliśmy zobaczyć Wawel nocą! Miasto wyglądało przepięknie, szczególnie taką porą roku!
Zuzanna Antoniuk kl. 6b
Dzisiaj uczniowie klasy 6b wzięli udział w warsztatach animacji poklatkowej, które przeprowadzili: Paulina Tura oraz Antoni Michalski. Za pomocą programu PicPac i oczywiście własnej wyobraźni udało się stworzyć krótkie filmiki ilustrowane muzyką. To świetne przetarcie przed nadchodzącym szkolnym konkursem animacji poklatkowej. Pięknie dziękujemy naszym starszym kolegom.
28 listopada wzięliśmy udział w warsztatach "Notatki, jakie lubi mózg ucznia" przeprowadzonych przez panią Bogusia Mikołajczyk - zakręconej pani biolog z Tarnowskich Gór. Zajęcia były fantastyczne i bardzo nam się spodobały. Dzięki nim dowiedzieliśmy się jak robić, krótkie - a zarazem ciekawe notatki z zajęć i jak uatrakcyjnić nasze wpisy w zeszytach:) Może uda nam się z kilka wskazówek wykorzystać na zajęciach w szkole:) Bardzo pani Bogusi za zajęcia - Dziękujemy!!!
Robot Scottie Go przemierza kolejne kontynenty - tym razem wybrał się z klasą 4b aż do Azji. Przyglądając się zdjęciom - można zauważyć, że Scottie - ćwiczy nie tylko zwoje w młodych głowach, ale także i ogólną sprawność fizyczną:) Dodać warto, że dotychczas, żadna z klas, które pomagały Scottiemu tak daleko nie zaszła. Gratulacje. Także uczniowie klasy 5b kontynuują wędrówkę z robotem. Trzymamy kciuki i za nich:)
Dzień Chłopca w klasie VI b świętujemy nie tylko 30 września. W tym dniu chłopcy dostali certyfikaty „Super Chłopca” i słodkości, były serdeczne życzenia oraz pyszna pizza. Parę dni później wiele emocji i wrażeń dostarczyła nam wspólna gra w kręgle. Nie możemy się już doczekać kolejnej klasowej imprezy, dzięki której będziemy mieć mnóstwo wspólnych wspomnień.
31 października uczniowie klasy 6b i 8b zwiedzili multimedialną wystawę VAN GOGH Multi-Sensory Exhibition w Galeria Szyb Wilson. Skoro już zajechali tak daleko:) to nie można było odwiedzić fantastycznego Nikiszowca, a także znajdującego się w tej dzielnicy Oddział Muzeum Historii Miasta Katowic. Za co bardzo dziękujemy. Dodatkowym smaczkiem była wędrówka szlakiem Beboków.
Klasa 8b przygotowuje się do wykonania reakcji łańcuchowej. Jednym z elementów przygotowania się do stworzenia projektu - jest nauka obsługi programu Algodoo. Oto trzy pierwsze projekty reakcji stworzone w tym właśnie programie:)
18 i 19 października klasa 6b i 8b także kodowała w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania "CodeWeek 2022". Jednak oczywiście nie w programie TI - tylko w starym, dobrym Baltiem, którego wcześniej nie mieli okazji poznać:) Odkurzyliśmy te program i sympatycznego czarodzieja, a z jego pomocą wyczarowywali domki:)
Za udział w akcji - klasy Kimowe otrzymały specjalny certyfikat
Od 9 do 24 października trwa Europejski Tydzień Kodowania. W tym tygodniu wezmą w nim udział wszystkie klasy Kimowe. Zaczęła w poniedziałek klasa 4b, która najpierw uczyła się sterować żółwiem (programie TI99), a następnie kodowała wraz ze Scottiem.
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej - uczniowie klas 6b i 8b wykonali portrety nauczycieli, którzy ich uczą w "Czwórce". Niektórzy nauczyciele doczekali się nawet kilku portretów:))
W poniedziałek, klasa 4b podczas zajęć z informatyki najpierw zajrzała do wnętrza komputera, a przećwiczyła jak podłączyć do jednostki - klawiaturę, mysz, głośniki, monitor - czy Internet:) Było co robić przez całe 45 minut:) Oczywiście wszystko dobyło się z zachowaniem bezpieczeństwa - czyli bez prądu:)