Klasy Informatyczno - Medialne

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Tuż przed zakończeniem roku szkolnego klasa 6b - postarała się (mimo, że miała mało czasu) wykonać widokówkę z pozdrowieniami z mijającego roku szkolnego. Widać na niej, że 6b - to nie tyle klasa informatyczna ile - sportowa:)

klasa6b202345

Na zajęciach dodatkowych z informatyki uczymy się programować przeróżne roboty edukacyjne. Od kilki tygodni - zajmujemy się polskimi robotami edukacyjnymi wykonanymi ze sklejki:), nazywanymi Lofi. Podczas ostatniej lekcji uczyliśmy się jak sprawdzić, by robot poruszał się, za pomocą swoich kół. Misja zakończyła się sukcesem. 

lofi2025rftg
lofi2025rftg2

Podczas ostatniej lekcji informatyki, staraliśmy się za pomocą AI stworzyć okładkę do gry planszowej, której autorami są nasi kooledzy z klasy 6b - a gra zatytułowana jest "Chrobry. Starcie Tytanów". To co nam się udało wygenerować znajduje się w galerii poniżej.

chrobry202345

Wirtualne Muzeum - jak się okazuje takowe może sobie każdy sam zrobić i to niewielkim nakładem sił i do tego, na razie w wersji podstawowej, za darmo. Spróbowaliśmy i My. Poniżej nasze Wirtualne Muzea, w których zamieściliśmy swoje własne zainteresowania, pasje, marzenia i gusta:)

wirtualne muzeum

Wiemy dobrze, że Kopernik to wielki astronom, matematyk, a nawet lekarz, ale czy wszyscy wiedzą, że Kopernik to także krater na księżycu? Jeden ze sztucznych pierwiastków, czy gatunek motyla?:) Nie - to zapraszam do zapoznania się z Kopernikiem nieoczywistym:)

Klasa 6b
kopernik2025klasa6b
Klasa 8b
Koperniki klasa 8ba

Całkiem sporo czasu zajęło nam udowodnienie, że i nam należą się Oskary za animację, muzykę i scenariusz:) Poniżej przedstawiamy swoje wprawki filmowe, gdzie wcieliliśmy się w scenarzystę, reżysera i dźwiękowca. Za materiał wyjściowy posłużyły nam trzy lektury: Opowieści z Narnii, Pan Tadeusz i Quo Vadis, a wykorzystaliśmy Pivota i Canvę.

Klasa 6b


Klasa 8b

Podczas ostatnich zajęć z pomocą sztucznej inteligencji staraliśmy się zaprojektować okładki do lektur szkolnych. Jedne wyszły lepiej, drugie gorzej a inne wręcz fantastycznie:) Sami oceńcie.

Klasa 8b
okladka8b2023456

Klasa 6b
okladka8b2023456a


Trwają prace nad projektem związanym z konkursem learn:bit Arcade zorganizowanym przez Learnetic Polska. By móc przystąpić do tworzenia projektu najpierw Wojtek z Barkiem przechodzą szybki kurs programowania w pythonie.

pythonkonkurs2023
pythonkonkurs2023a

Wspomaga ich także przez Artur.

robotylofi20251a4

A już za kilka dni opublikujemy nasz filmik konkursowy i liczymy na wiele głosów na niego:)

Przez ostatnie trzy tygodnie - dziewczyny z klasy 6b złożyły dwa roboty Lofi, udało im się także zaprogramować czujniki robota.  Przed nimi ostatnia prosta - czyli nauka jazdy:)

robotylofi20251
robotylofi20251a

Tymczasem uczniowie klasy 8b - w ramach zajęć robotyczno-programistycznych testują szkolne roboty, sprawdzają i aktualizują ich komputery pokładowe, a także budują ciekawe projekty z wykorzystaniem klocków Lego Prime - oczywiście następnie je oprogramują:)

programowanieklasa8b456

Tuż przed feriami zajęcia z klockami Skrikits rozpoczęli zajęcia ostatniej grupy klasy 6b. Tym razem pracowały aż 3 grupy. Dzięki ich pracy i kreatywności powstały trzy niezwykłe roboty. Idahobot - który poradzi sobie każdą zagadką kryminalną, Leopard 3000 - robot obronny, a także Myszaczek, dzięki któremu Twoja lodówka nigdy nie będzie pusta:)

idahorobot1leopard1myszoczaek

klasa6bgrupa6hyhdc

Klasa 6b w tym roku w pierwszym semestrze buduje roboty z klocków Skrikitsów, a następnie opisuje jego możliwe zastosowania. Oczywiście poza umiejętnościami konstrukcyjnymi i obsługi programu Canva - rozwijają wyobraźnię:) produkt, który jest na wagę złota:) A tak pracowała grupa IV. W efekcie tej pracy powstał robot paczkowy - Crabson i robot używany podczas powodzi - Zbyszard. Brawo!!!

roboty2025rftg5aroboty2025rftg5a4
roboty2025rftg5

W styczniu uczennice klasy 8b w ramach dodatkowych zajęć z robotyki - poznają nasze szkolne roboty. I te najmniejsze ozoboty, i te nieco większe mboty oraz Codey Rocky, a na koniec te największe - czyli żukopodobne Skriboty. 

roboty8bnowe202345

 

W tym roku do konkursu e-sportowego Predator Games 2024 zgłosiło się tylko 3 uczniów naszej szkoły, z których tylko jeden przystąpił do rozgrywek. Był nim Artur Wciśliński z klasy 8b. Startował w grupie prawie 2 tyś uczniów z całej Polski, zaś areną jego zmagań była gra Fortnite. Trzeba powiedzieć, że poszło mu bardzo dobrze i gdyby nie problemy natury technicznej być może udałoby mu się zakwalifikować nawet do finału (100 - osobowego). Jednak i tak może pochwalić się nie lada osiągnięciem i 216 miejscem w top 200. Udanie walczył w eliminacjach, grze o Top 500 i 300. Brawo!!!
predator2024

Na ostatniej lekcji informatyki w klasie 8b i 6b, tuż przed świętami - próbowaliśmy stworzyć w programie TinkerCad własną ozdobę świąteczną - którą następnie wydrukowaliśmy na drukarce 3D. Oto kilka zaprojektowanych przez nich ozdób.

tinkerozdoba1
tinkerozdoba1a

Kolejna grupa (trzecia) z klasy 6b zakończyła swoje 4 tygodniowe zajęcia z klockami z serii Skrikit oraz Canva. Powstały dwa niezwykłe projekty - Fajny Kot 2000 oraz Fistaszek, chyba największy jak do tej pory model zbudowany z klocków. Brawa za inwencję i pomysłowość:)

kot2024rkot2024ra
kot2024raa

Wykonane przez uczniów klasy 8b scratchowe fraktale

fraktal20234

Zakońćzyły się zajęcia w II grupie klasy 6b nad robotami zbudowanymi z klocków Skrikit. W efekcie wielomiesięcznej pracy, testów i poprawek - powstały dwa fantastyczne roboty, które już za kilka tygodni wejdą w fazę produkcji i będą służyć ludzkości przez milenia:) Przedstawiamy - Żółwia Mietka i Parakoptera Stefana.

zolw2024zolw2024a

zolw2023356

Studia scratchowe dla klasy 6b - rysowanie
Liczby i Rozetki
liczbyirozetki2024
Figury
figury6b2024
Kropki i Osie

kropkiiosie20245

Kropki i kolory
kropkiikolory2024

 

Tym razem podczas zajęć robotyczno-konstrukcyjnych w klasie 8b dziewczyny poznawały możliwości małych robocików - zwanych ozobotami. Zabawa była przednia:)

ozoboty202345

8 listopada do Planetarium Śląskiego wybrała się grupa uczniów z klasy 6b. Ta grupa miała przyjemność zwiedzania wystawy interaktywnej poświęconej GeoFizyce - a konkretniej trzęsieniom ziemi i zjawiskom pogodowym. Zobaczyliśmy największe sztuczne tornado w Europie, przez chwilę pooddychaliśmy powietrzem z serca dżungli amazońskiej, czy mogliśmy spróbować swoich sił jako - pogodynka - ups. pogodynek - brawo dla Jacka.

planetarium20245r2a
planetarium20245r2a5

W czwartek, 8 listopada, grupa uczniów klasy 8b wybrała się do Planetarium Śląskiego, by zapoznać się z wystawą interaktywną poświęconą Astronomii. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się między innymi o tym jak działa teleskop, jakie gorące są planety i jak szybko pędzi Tesla Roadster w przestrzeni kosmicznej.

planetarium20245r
planetarium20245r2

Figury geometryczne klasa 8b
klasa8bfigury2024

Flagi - klasa 8b
flagi klasa8Eksperymenty figurowe - klasa 8b
fraktal20234d

Cyferki
cyferki20234

 

Pierwsza grupa z klasy 6b - swoje zajęcia z klockami SkriKit zakończyła. Zbudowała dwa roboty - Lucka i Pszczołę Ryszarda, do tego stworzyła całkiem przyjemne plakaty informujące o możliwościach robota. Brawo dziewczyny!!!

lucek2024lucek2024a
lucek2024a2

W piątek, podczas zajęć w klasie 8b udało nam się stworzyć plakaty na kilka do kilku konkursów i akcji szkolnych. Wszystkie stworzone plakaty w Canvie - można zobaczyć poniżej.

plakatpazdziernik2023

Dzisiaj uczniowie klasy 6b i 8b uczestniczyli w warsztatach "Osobliwości fizyki" w ramach Uniwersyteckiego Miasteczka Naukowego na Uniwersytecie Śląskim. W tym roku poznawaliśmy prawa rządzące ładunkami i polami elektrycznymi, a także staraliśmy się za wszelką cenę osiągnąć - równowagę:) 

fizyka2025

W piątek - pierwsze zajęcia grupowe odbyły się w klasie 8b. Podczas tych zajęć uczniowie poznają możliwości niezwykłego kontrolera "Makey Makey", a w kolejnych przygotują program lub grę - wykorzystującą go, a także spróbują zaprojektować i wydrukować obudowę dla niego:)

moakymaky2025a

Pierwsze zajęcia robotyczno-programistyczne dla klasy 6b się rozpoczęły. Dziewczyny mają za zadanie zbudować robota z klocków SkriKit, a następnie wykonać dla niego w programie Canva kartę informacyjną. Na razie trwa praca koncepcyjna i coś tam z otchłani wyobraźni się wyłania:)

klasy6b2024r5t5

Chyba nie do końca udało się klasie 8b w Piskelu stworzyć prace na temat jakim miał być Dzień Kropki, gdyż siła Minionków była zbyt wielka:) Spóbujemy zatem za tydzień w inny sposób. Niezależnie - Dzień Kropki - to Dzień Kreatywności, a to, przynajmniej części prac udało się osiągnąć:)

Bartek MuszyńskiArtur WciślińskiJulka ZembolBasia HokHelena TuraJulka Górska

Julka RegulskaBartek StyrnaKamil WójtowiczJulka StanaLaura WitekZosia Pachońska

Karolina BabulewiczAmadeusz SzarekAntek WdowikSonia DziubaZuzia AntoniukWojtek Szczepaniak
Adam

Nowinki TI klasa 8b - 2024/2025
Kliknij obrazek - by przejść do tablicy
tech2024r5t6

Rozpoczynamy nowy rok szkolny. Już za kilka dni - Dzień Kropki - Dot Day, czyli Dzień Kreatywności. Klasa 6b - już dzisiaj postarała się o kreatywne kropki wykonane w programie Piskel w formie gifów. A o to one:)
Bartek KrupaBorys BłońskiDaniel PłońskiIgor MikuckiJacek BojkoJagoda staszczyk

Julka ErkierLaura PiwońMaciek PiaseckiMaks KlimzaMarysia MisiołekMiłosz Kowalski

Monika NiepsójNatalia KłembekNatalia NowakowskaPrzemek WójcikSylwia GruszczyńskaSzymon Gazda
Tomek sabaWojtek RusekZuzia Kozik

Kółko robotyczne