Klasa Informatyczno - Medialna

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

W poniedziałek uczniowie klasy 5b w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania - zapoznali się z programem "Blockly". W środę, mimo słabych łączy:) klasa 6b starała się pomóc robotowi - Karelowi na farmie przy uprawie roślin i w warsztacie. W zamian robot uczył młodych programistów kodowania.

karelrobot2019edrffr

Nasze działania - zostały dostrzeżone i podobnie jak w ubiegłych latach - otrzymaliśmy specjalny certyfikat:)

certyfikat2019rfrf

W niedzielę - obchodzić będziemy jedno z ciekawszych świąt - Międzynarodowy Dzień Kropki - International Dot Day - Święto Kreatywności.

dzinkropki2019rfrrrt

Z tej okazji klasa 6b puściła wodze wyobraźni i stworzyła w programie bomomo - szalone obrazy:) ale w końcu to święto kreatywności:)

dzienkropkiprace6b2019

W poniedziałek, 9 września wraz z klasą 5b pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Gdy dojechaliśmy do stolicy - najpierw zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. W tym niecodziennym muzeum było dużo eksponatów i urządzeń na różne tematy. Był też kącik "majsterkowanie", gdzie można było zbudować np. tor dla kulki, latający pojazd czy most. Było superowo.

kimwarszawa2019d
kimwarszawa2019d2

Gdy z żalem opuściliśmy Centrum poszliśmy razem z panią przewodnik zwiedzać Stare Miasto. Zobaczyliśmy: Barbakan, Zamek Królewski, Rynek oraz Pomnik Małego Powstańca. Po drodze widzieliśmy piękną panoramę Warszawy i najbardziej charakterystyczne dla niej miejsca.

kimwarszawa2019d2a

Z wycieczki wszyscy wrócili zadowoleni i z uśmiechem :)

Autor tekstu:
Zuzanna Gałęziowska

Po wakacjach wracamy do nauki i ... zabawy. Klasa 6b zaczęła ją z Pivotem, świetnym, prostym programem do tworzenia animacji poklatkowych. W tym półroczu - zostanie dla klas 5 i 6 zorganizowany konkurs w tym programie - toteż warto poćwiczyć:)

pivot2019zajecia

Jako że przed wakacjami nie mogliśmy odebrać nagrody za I miejsce w Ogólnopolskim konkursie "Młodzi #SuperKoderzy w akcji" zorganizowanym w ramach projektu Superkoderzy - zrobiliśmy to na lekcji w środę:)