Klasy Informatyczno - Medialne

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Klasa 7b i pan Bartek pozazdrościli piłkarzom biorącym udział w Euro i ... rozegrali mecz piłkarski. Mecz zakończył się wynikiem 2:2 i został przerwany - gdyż najstarszemu zawodnikowi na boisku "odcięło tlen":))

meczpilkasrski20201a
Jak się bawić, to się bawić i gwóźdź wycieczki klasy 6b do Świerklańca - kopa siana:))) i plac zabaw.

kopasiana2021

W poniedziałek - 7 czerwca klasy 6b i 7b pojechały na wycieczkę do Krakowa do Ogródu Doświadczeń im. St. Lema oraz do krakowskiego Ogrodu Botanicznego - niestety... więcej nie wiem i nadal czekam na obiecany tekst:)

Galeria zdjęć z wycieczki - sporo tych kwiatów:)
wycieczkaogrod202134

W ostatni poniedziałek tj. 14.06.21, klasa 4b wybrała się do Teatru Czarnego Tła w Chorzowie. Warsztaty, w których wzięliśmy udział były inspirujące, twórcze i bardzo ciekawe. Każdy z nas wcielił się w rolę aktora, poznaliśmy kulisy gry aktorskiej, a także opracowaliśmy krótkie scenki i za pomocą wcześniej przygotowanych rekwizytów przedstawiliśmy je publiczności.

klasa6bteatr2021a

Towarzyszyło nam mnóstwo emocji. Żeby dać im upust, udaliśmy się na pikniku w Parku Ślaskim. Tam graliśmy, bawiliśmy się i ćwiczyliśmy. Nie oparliśmy się także słodkościom!

klasa6bteatr2021a2

Jak się bawić to się bawić - Dzień Dziecka w klasie 6b:))
dzindziecka20216n
Klasa 7b - w Dzień Dziecka zafundowała sobie małe co nieco z pizzą w tle:)
pizza7b2021q

W środę 30 września w klasie 6b odbył się dość nietypowy Dzień Chłopaka. Dziewczyny przygotowały dla nich świetną niespodziankę - odtworzyły popularny teleturniej "Milionerzy".

dzinchlopaka2020awsed

Chłopcy podzielili się na dwu-osobowe drużyny i po kolei podchodzili do stolika prowadzących - Huberty i Urbańskiej, żeby odpowiedzieć na 7 trudnych pytań. Mieli możliwość skorzystania z trzech kół ratunkowych: Pytanie do publiczności, podpowiedź od komika i telefon do przyjaciółki.

dzinchlopaka2020awsed2

Większość pytań dotyczyła dziewczyn z naszej klasy, ale były też takie, które pytał o naszą szkołę. Pod koniec gdy starczyło nam troszkę czasu chłopcy pobawili się w "Jaka to Melodia" odgadnąć tytuły współczesnych piosenek. Mamy nadzieję, że wszyscy chłopcy w ten dzień czuli się szczęśliwi i zadowoleni z ciekawej zabawy.

Natalia Błachowiak

Ulotki wykonane przez uczniów klasy 6b - Budżet Obywatelski na projekt naszej szkoły
Kliknij poniżej  - by obejrzeć i pobrać więcej ulotek
bo2020klasa6b

Wczorajszy etap zajęć z Lofim- należy do najtrudniejszych:) Okazuje się bowiem, że nie programowanie, a używanie śrubek i śrubokręta często przysparza najwięcej problemów. Roboty prawie skręcone. Lena, Paweł i Bartek - postarali się:))

lofigrupa12020wsedr

Za nami pierwsze dni jesieni - uczniowie klasy 6b i 7b - postarali się za pomocą programu ArtRage oddać ten jesienny klimat:) 

jesien2020dom
Klasa 7b

jesien2020dom2
Klasa 6b

Drugie warsztaty z udziałem -  Hani, Leny i Pawła z robotem Lofi. Tym razem uczniowie 6b - uczyli się programować robota i wykorzystywać jego możliwości. Poznali urządzenia wejścia i wyjścia i... przy okazji świetnie się bawil kodując.

kodowanielena2020asde34

Wczoraj swoje zajęcia dodatkowe z robotami - LOFI - rozpoczęły uczennice klasy 6b. Na pierwszych zajęciach - rozkręciły prace poprzednich grup:) by móc za dwa tygodnie - samodzielnie je na nowo złożyć:) Nauka obsługi - tzw. śrubokręta - podczas tych zajęć staje się kluczowa:))

lofirobot2020derfrrrf

14 września wzięliśmy udział w on-linowych warsztatach zorganizowanych przez Uniwersyteckie Miasteczko Naukowe Uniwersytetu Śląskiego. Poznaliśmy podczas nich nich robota humanoidalnego NOA, który wziął udział w wyprawie dookoła świata z polarnikiem Markiem Kamińskim oraz robota fokę PARO, który jest japońskim robotem społecznym i terapeutycznym. Opowiadała o nim pani Marzena Grochowska.

onlinewrstzaty2020a
onlinewrstzaty2020a5

Powstanie robota NOA zostało zainspirowane zmaganiami i problemami ludzi. Marek Kamiński powiedział, że konstruujemy roboty na podobieństwo ludzi, a nie znamy samych siebie. Przede wszystkim jak działają emocje. NOA to robot, który mruga, mówi, tańczy, świeci różnymi kolorami. Wyposażony jest w różne nowinki techniczne oraz kamery 4K. Został zbudowany w Chinach w 2019r., kosztuje 15 tys. zł, ma 120cm wysokości, waży 20 kg. Porusza się na kółkach i posiada wyświetlacz. Jest dostosowany do funkcjonowania w temperaturze 0–30 stopni C. Z ogrzewaczami może pracować w temperaturze nawet -30C. Bateria starcza mu na 1-2 dni pracy. Ładuje się 3-4 godziny. Po ustąpieniu pandemii koronawirusa polarnik wyruszy w samotną wyprawę trwającą 8 miesięcy dookoła świata. Zabierze ze sobą tylko robota NOA, który będzie jego towarzyszem i przyjacielem czytającym książki i pokazującym lokalizację. W czasie wyprawy będzie przekonywać ludzi, aby bardziej szanowali swoje życie. Przy okazji NOA będzie badać zanieczyszczenia powietrza, zanieczyszczenia światłem czy hałasem. Wyprawa odbędzie się pod hasłem „Power for change”.

onlinewrstzaty2020a5a

Marzena Grochowska opowiadała nam o robocie PARO, który został wyprodukowany w 1993r. w Japonii, przez syna dla ojca chorującego na alzheimera. Robot wygląda jak foka. Pomaga w terapii osób niepełnosprawnych fizycznie i psychicznie. Pomaga rozwijać aktywność ruchową oraz myślenie. PARO kochają zarówno dzieci, jak i dorośli, bez względu na religię i kulturę. Robot został zbudowany na kształt małej foki szetlanckiej – posiada wagę ok. 3 kg, a jej długość wynosi ok. 57 cm. Ma ponad 250 czujników dotyku. Jest biały, bo to neutralny kolor. Ładuje się przy pomocy smoczka, około 20-30 minut. Kosztuje 25tys. zł. PARO słucha, mówi w foczym języku, woła gdy tęskni oraz mruży oczy. Słucha prostych poleceń. Przyzwyczaja się do swoich opiekunów, np.: ogląda z nimi mecze czy słucha muzyki:).

onlinewrstzaty2020a5a2

Niesamowitym przeżyciem była możliwość rozmowy za pomocą komunikatora - ZOOM z panem Markiem i panią Marzeną. W zajęciach wzięły udział wszystkie 3 klasy KiM:)

onlinewrstzaty2020a5a2a

Warsztaty opisała: Ania T

Superkoderzy

Gazetka Kopernikus