Klasy Informatyczno - Medialne

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Dzień 31 maja był dla naszej klasy wyjątkowy. Po pierwsze, wróciliśmy wreszcie do szkoły na dobre po bardzo długiej przerwie. Po drugie, chyba jako pierwsi w szkole zaczęliśmy świętować "Dzień Dziecka". Nasza Pani Wychowawczyni, Elżbieta Dobrzycka, wpadła na pomysł zorganizowania klasowej "Foto-budki”. Każdy przyniósł śmieszne gadżety, żeby nasze zdjęcia nie były nudne. Choć i tym razem nasz największy szkolny wróg - KORONAWIRUS - popsuł nam trochę wcześniejsze plany malowania twarzy, udało nam się zrobić fantastyczne zdjęcia. Wspólnie z naszą Panią robiłyśmy zdjęcia, zdjęcia Pani Wychowawczyni zostały zapisane w wersji cyfrowej, moje za to można było od razu zabrać do domu i wkleić do albumu.
klasa4bdziendziecka20234
 
Nasza koleżanka, Wiktoria, przygotowała dla nas super gry i zadania, więc i tym razem dzwonek na przerwę zadzwonił zbyt szybko. Ale to nie koniec atrakcji z okazji Dnia Dziecka – w ostatni poniedziałek na klasę 4b czekała słodka, pyszna niespodzianka.
Zuzia Antoniuk kl. 4b
dziendziecka4b20234as

Dzisiaj w ramach "Dnia Dziecka" klasa 4b budowała "domki" w grze Angeldust (klonem Minecrafta). 

domekminecratf202134

Dzisiaj - 18 lutego zakończyły się dwuczęściowe warsztaty "Historia o pszczołach", które przeprowadziły panie z Fundacji Girls Code Fun.

pszczolycertyfikat2020ss

Na drugiej części uczniowie klasy 4b, nauczyli się nadawać i odbierać komunikaty. Zrobili też krótki programik, który wykorzystywał te polecenia.

projektpszczola2020dertgf

Takie oto ikonki wykonali uczniowie klasy 4b:) wykorzystując do tego tabelki w Google dokumentach:) Brawo!!!

Kliknij poniżej by zobaczyć wszystki ikonki

ikonki2020klasa4bfr

W ostatni poniedziałek września, dziewczyny z klasy IVb przygotowały niespodziankę dla swoich kolegów z okazji „Dnia Chłopca”. Wspólne świętowanie rozpoczęliśmy od zjedzenia pysznej pizzy. Następnie chłopcy musieli zmierzyć się z zadaniami, które przygotowały dla nich koleżanki. Okazało się, że chłopcy z klasy KIM są nie tylko świetnymi tancerzami, potrafią znaleźć odpowiedź na (prawie) każde trudne pytanie, ale też doskonale znają się na sporcie! Nikt nie miał wątpliwości, że nasi koledzy zasłużyli na nagrodę, dlatego też każdy z nich dostał w prezencie zabawnego pendrive'a. Te praktyczne prezenty uszczęśliwią chyba każdego ucznia, zwłaszcza z klasy KIM.

pendriveklasa4b2020a

Dziękujemy klasowej Radzie Rodziców za pomoc w zorganizowaniu tej uroczystości oraz naszej wychowawczyni, pani Elżbiecie Dobrzyckiej. To dzięki niej tegoroczny „Dzień Chłopaka” na długo pozostanie w pamięci naszych kolegów i koleżanek.

Zuzia Antoniuk kl. 4b

W środę druga grupa uczniów klasy 4b - poznawała robota Scottiego i pomagała mu w zbieraniu części z rozbitego statku kosmicznego. Kamil, Antek, Oliwia i Zuzia - szybko i sprawnie pokonywali kolejne poziomy. Brawo!!!

scotiegrupa22020r5t

W środę uczniowie klasy 4b - Zosia, Wiktoria i Wojtek po raz ostatni spotkali się z robotem Scottie Go. Udało im się dotrzeć do 4 kontynentu. Dzielnie programowali w poniedziałek otrzymają specjalne certyfikaty. A już za tydzień z sympatycznym robotem rozpocznie zajęcia kolejna grupa.

scottiwezresnienostst2020

Dzisiaj na lekcji informatyki uczniowie klasy 4b - poznali program do malowania obrazów i rysowania za pomocą komputera jakim jest ArtRage, przy okazji nauczyli się wykonywać "zrzuty ekranu" i wysyłać załączniki w wiadomościach.

jesienklasa4b2020asde

Czwórka nieustraszonych koderów z klasy 4b - starała się pomóc biednemu robotowi Scottiemu, który szuka części swojego statku kosmicznego po całym świecie. Tym razem w zadaniach pomagały uczniom - bobry:) Za tydzień ostatnie spotkanie tej grupy z sympatycznym robotem - czy uda się złożyć wszystkie części - zobaczymy:)

scottie2020er45631

Klasa 4b - rozpoczęła zajęcia dodatkowe z programowania. Zosia i Wiktoria - poznały robota Scottiego (gra edukacyjna - Scottie Go) i starały się mu pomóc w zbieraniu części z rozbitego statku kosmicznego. Szło im świetnie:)

szachywikingow20203e44a56

Klasa 4b - rozpoczęła zajęcia dodatkowe z programowania. Zosia i Wiktoria - poznały robota Scottiego (gra edukacyjna - Scottie Go) i starały się mu pomóc w zbieraniu części z rozbitego statku kosmicznego. Szło im świetnie:)

szachywikingow20203e44a56

14 września wzięliśmy udział w on-linowych warsztatach zorganizowanych przez Uniwersyteckie Miasteczko Naukowe Uniwersytetu Śląskiego. Poznaliśmy podczas nich nich robota humanoidalnego NOA, który wziął udział w wyprawie dookoła świata z polarnikiem Markiem Kamińskim oraz robota fokę PARO, który jest japońskim robotem społecznym i terapeutycznym. Opowiadała o nim pani Marzena Grochowska.

onlinewrstzaty2020a
onlinewrstzaty2020a5

Powstanie robota NOA zostało zainspirowane zmaganiami i problemami ludzi. Marek Kamiński powiedział, że konstruujemy roboty na podobieństwo ludzi, a nie znamy samych siebie. Przede wszystkim jak działają emocje. NOA to robot, który mruga, mówi, tańczy, świeci różnymi kolorami. Wyposażony jest w różne nowinki techniczne oraz kamery 4K. Został zbudowany w Chinach w 2019r., kosztuje 15 tys. zł, ma 120cm wysokości, waży 20 kg. Porusza się na kółkach i posiada wyświetlacz. Jest dostosowany do funkcjonowania w temperaturze 0–30 stopni C. Z ogrzewaczami może pracować w temperaturze nawet -30C. Bateria starcza mu na 1-2 dni pracy. Ładuje się 3-4 godziny. Po ustąpieniu pandemii koronawirusa polarnik wyruszy w samotną wyprawę trwającą 8 miesięcy dookoła świata. Zabierze ze sobą tylko robota NOA, który będzie jego towarzyszem i przyjacielem czytającym książki i pokazującym lokalizację. W czasie wyprawy będzie przekonywać ludzi, aby bardziej szanowali swoje życie. Przy okazji NOA będzie badać zanieczyszczenia powietrza, zanieczyszczenia światłem czy hałasem. Wyprawa odbędzie się pod hasłem „Power for change”.

onlinewrstzaty2020a5a

Marzena Grochowska opowiadała nam o robocie PARO, który został wyprodukowany w 1993r. w Japonii, przez syna dla ojca chorującego na alzheimera. Robot wygląda jak foka. Pomaga w terapii osób niepełnosprawnych fizycznie i psychicznie. Pomaga rozwijać aktywność ruchową oraz myślenie. PARO kochają zarówno dzieci, jak i dorośli, bez względu na religię i kulturę. Robot został zbudowany na kształt małej foki szetlanckiej – posiada wagę ok. 3 kg, a jej długość wynosi ok. 57 cm. Ma ponad 250 czujników dotyku. Jest biały, bo to neutralny kolor. Ładuje się przy pomocy smoczka, około 20-30 minut. Kosztuje 25tys. zł. PARO słucha, mówi w foczym języku, woła gdy tęskni oraz mruży oczy. Słucha prostych poleceń. Przyzwyczaja się do swoich opiekunów, np.: ogląda z nimi mecze czy słucha muzyki:).

onlinewrstzaty2020a5a2

Niesamowitym przeżyciem była możliwość rozmowy za pomocą komunikatora - ZOOM z panem Markiem i panią Marzeną. W zajęciach wzięły udział wszystkie 3 klasy KiM:)

onlinewrstzaty2020a5a2a

Warsztaty opisała: Ania T

Laboratoria Przyszłości

Klasa 4

Klasa 6

Klasa 8

Klasa 5b - kółko

Druk 3D 2021-2022