Klasa Informatyczno - Medialna

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Bytomiu

Wakacje się rozpoczęły - ale uczniowie naszej klasy: Michał, Igor i Antek wspierani przez Julkę, Emilkę (z Edterka) oraz pana Bartka - przez kilka dni przygotowywali pracownię komputerową do nowego roku szkolnego:) Bardzo im za to dziękujemy!!!

pracekonserw2018tgt
pracekonserw2018tgt2
pracekonserw2018tgt23

We wtorek, 19 czerwca nasza klasa wybrała się na wycieczkę do pracowni ceramicznej "Momo" pani Beaty Moga-Barwińskiej (mojej mamy:)). W pracowni dowiedzieliśmy się o różnych rodzajach gliny, sposobach jej lepienia, wypału i szkliwienia. Zobaczyliśmy jak wygląda piec, w którym wypala się np. garnki (wewnątrz pieca panuje prawie 1300 stopni C). Obejrzeliśmy koło garncarskie oraz różne formy i narzędzia do wyrobu ceramiki. Podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna grupa lepiła różne rzeczy z gliny, a druga miała piknik i grała w gry planszowe.

piknik2018ceram2

Pomysły na lepienie były różne. Jedni lepili kubki, inni szkatułki, a jeszcze inni pociągi.

piknik2018ceram

Na ogródku odbyło się także kilka meczy piłki nożnej, oraz rozgrywki w kultową grą planszową "Kim jest Janusz". Przy okazji towarzyszył nam kot "Momo" i pies "Mura". Było bardzo fajnie, a pani Beata zaprosiła nas znowu do swojej pracowni. Na pewno wpadniemy:) Dziękujemy bardzo!!!:)

Filip Barwiński

W środę - 20 czerwca odbyły się ostatnie zajęcia z informatyki w tym roku szkolnym. By miło się tego dnia pracowało - Ania i Bartek - zrobili dla nas piękny wakacyjny PixelArt.

pixelart2018aniuabartek

Za to na lekcjach - staraliśmy się, za pomocą gry - Crazy Machines: 101 zagadek, wykonać własną reakcję łańcuchową. Świetna zabawa. Mamy nadzieję, że w następnym roku jeszcze do tej zabawy wrócimy:).

experyment2018uhjyds

W czwartek odbyły się ostatnie zajęcia z klockami Lego WeDo. W zajęciach wzięli udział Kinga i Antek. Otrzymali też na koniec zajęć certyfikaty. Kinga - za ostatnie dwa warsztaty:) zaś Antek zaległy. W nowym roku - mamy nadzieję, że będziemy nadal mogli budować i programować roboty, bo to fajny sposób na naukę i zabawę:)

kingaantekzajecia2018yere

W mijającym tygodniu uczniowie naszej klasy - starali się zdobyć kartę rowerową. Najpierw musieli zmierzyć się z teorią - co poszło im świetnie. Następnie pod czujnym okiem pana Stanisława Kulmaczewskiego - odbyli część praktyczną. Nie wszystkim udało się tą część zaliczyć. Nie mają jednak co się martwić - we wrześniu spróbują ponownie. Wierzymy w nich:) A tym którym się udało - Gratulujemy!!!

narowerzekim2018rfr

Już za chwilę koniec roku szkolnego ale - Kimowcy:) nie zwalniają. W trakcie roku szkolnego do naszej klasy doszły Kinga i Eunika. Teraz razem - uczą się składać i oprogramowywać klocki Lego WeDo i wychodzi im to świetnie.

legowedokinga20178ujd

Zapraszamy oczywiście do obejrzenia filmiku, w którym dziewczyny opowiadają o swojej pracy:)

7 czerwca, z okazji Dnia Dziecka - wybraliśmy się wraz z naszą panią Dominiką do bytomskiego Laserhouse'a. Bardzo nas ten fakt ucieszył - bo nie spodziewaliśmy się tego. Po przyjściu do Agory - podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna grupa poszła na strzelanki, a druga do laserowego labiryntu. W labiryncie można sobie wybrać poziom trudności. Zielony jest łatwy, żółty to był średni, a czerwony trudny. Pokonanie labiryntu do łatwych zadań nie należało:) Ale była super zabawa.  Na "Arenie" - podzieliliśmy się na dwie grupy: na zielonych i na czerwonych. Każdy mógł sobie wybrać nick. Każdy musiał się uzbroić w karabinek i specjalną zbroję w którą podczas zabawy trzeba było trafić:) Wszystko co dobre - szybko się kończy i tak też się stało z naszą zabawą w Laserhausie, za to super się bawiliśmy mamy nadzieje, że za niedługo to się powtórzy ;)
Lucy
laserhauselucy2018tga
laserhauselucy2018tga2

Chcielibyśmy pochwalić się pracami wykonanymi przez naszą koleżankę Eunikę - wykonanymi w programie ArtRage:) Cóż możemy więcej powiedzieć - ma dziewczyna talent:) Barwo!!!

eunika12018yhyas
eunika12018yhyas2

Podczas dzisiajszych zajęć - kończyliśmy swoją pierwszą dużą prezentację (6 - slajdową), nad którą pracowaliśmy prawie 2 godziny (lekcyjne:)). Mamy nadzieję, że pan Bartek - dobrze je oceni, w końcu czasu nie było zbyt wiele:)

przentacja2018ujudfrt

Już przedostatniego Pixelarta w tym roku zrobił dla nas Antek:) Coś chyba mu się bardzo tęskni za jesienią:)

antekpixelart2018iu

W dniu dzisiejszym (6.06.2018) uczniowie naszej klasy - wzięli udział w warsztatach zorganizowanych w ramach kampanii informacyjnej „MÓJ SMARTFON, MÓJ MAŁY ŚWIAT - KLIKAM Z GŁOWĄ”. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się jakie niebezpieczeństwa na nich czyhają podczas zabawy i pracy z telefonem komórkowym i jak sobie z nimi radzić.

klikajzglowa2018sd

4 czerwca nasza klasa pojechała do Elektrociepłowni Szombierki na wystawę Eko-Bytom, na której były różne prace wykonane przez uczniów naszej szkoły w tym także z naszej klasy:) Makiety przedstawiały: place zabaw, ciężarówki czy fabryki. Były wykonane różnymi metodami. Jedna była ze słomek, druga z filcu inna z kartonu.

szombierkieko2018tgt

Poza podziwianiem prac mieliśmy możliwość zwiedzenia Elektrociepłowni. Pani, która nas oprowadziła pokazała nam wielkie piece, różne zegary oraz mnóstwio przeróżnych maszyn. Następnie, w pomieszczeniu, gdzie kiedyś zasiadał dyrektor zakładu - opowiedziała nam historię tego miejsca. Mogliśmy także podziwiać portrety rodziny która założyła Elektrociepłownię. Następnie otrzymaliśmy od niej mały prezent - takie książeczki o opowiadające o historii tego miejsca, a także zaprosiła nas na zbliżającą się Industriadę.

szombierkieko2018tgt2

To jeszcze nie było koniec atrakcji, które czekały na nas tego dnia. Po zwiedzeniu ciepłowni - nasza pani wychowawczyni zabrała nas na pyszne lody. Wycieczka była bardzo fajna.
Kinga

Z radością informujemy, że w roku szkolnym 2018/2019 - w naszej szkole kontynuowana będzie innowacja jaką jest - Klasa Informatyczno Medialna. W klasie 5, nie zmieni się ilość obowiązkowych godzin z informatyki, a dzięki przystąpnieniu do programu Superkoderzy - w pierwszym semestrze odbędą się dodatkowe zajęcia z programowaniem z wykorzystaniem robotów z serii Lofi Robot.

Od nowego roku szkolnego - otwarta zostanie także druga Klasa Informatyczno Medialna - na poziomie klasy 4, której wychowawcą będzie pani mgr Barbara Foryś. Informatykę i zajęcia dodatkowe (Scootie Go! i Klocki Lego WeDo) poprowadzi pan mgr Barłomiej Zbaczyniak.

Mimo upałów i gorąca - my nie przestajemy pracować. Uczymy się tworzyć prezentację oraz nowy program w Scratchu. Nie omieszkamy je pokazać gdy już skończymy:) Nadal tworzymy świetne PixelArty - tym razem prezentujemy te wykonane przez Lucy.

kogutek2018ujuasaaaa2

Bardzo miło nam zakomunikować, że od przyszłego roku szkolnego  - nasza klasa, podczas zajęć dodatkowych z informatyki - będzie budować i oprogramowywać roboty z serii Lofi Robot.

zestaw mini kwadrat212

Możliwe to będzie, dzięki temu - że udało nam się zakwalifikować, wraz ze 170 szkół z całej Polski, do programu Superkoderzy. Huraaa:)

superkoderzy logo2

Nasza koleżanka - Kinga wzięła udział w zorganizowanym przez Szkołę Podstawową nr 36 w Bytomiu Międzyświetlicowym Konkursie Recytatorskim, w którym otrzymała wyróżnienie - Gratulujemy!!!

kinganag2018ujuahua

W sobotę odbyła się w naszej szkole kolejna Biesiada Rodzinna. Nasza klasa bardzo dobrze się przygotowała do niej. Na półpiętrze: Bartek, Bartosz i Igor, poprowadzili Scratch Room - czyli takie miejsce, gdzie każdy zainteresowany mógł (oczywiście pod ich czujnym okiem) zobaczyć programy, które uczniowie samodzilenie zaprojektowali w Scratchu.

kimbiresiada12018

Można także było spróbować złożyć i zaprogramować klocki Lego WeDo. Zainteresowanych nie brakowało.

kimbiresiada120182

Na parterze szkoły nie zabrakło stoiska z biżuterią, koszulkami, czy smakołykami - przygotowanymi i obsługiwanymi przez nasze dziewczyny.

kimbiresiada120182a

Z uczniami naszej klasy można było się także spotkać w klasie nr 18 - gdzie pomagali przy produkcji "glutków".

kimbiresiada120182aa

A to jeszcze nie koniec:) Ania - pomagała w sali nr 17, przy eksperymentach fizyczno-chemicznych. Brawa dla wszystkich uczniów, którzy tak aktywnie włączyli się w Biesiadę Rodzinną:)

kimbiresiada1201856

Podczas czwartkowych zajęć z klockami Lego Wedo: Tosi, Ani, Emilce i Michałowi udało się złożyć i oprogramować dwa różne projekty. Tosia i Emilka zbudowały wystukujące rytmy głowy:), a Michał z Anią złożyli statek, który musiał poradzić sobie z walami morskimi:) Na koniec zajęć, cała czwórka otrzymała specjalne certyfikaty. Brawo!!!

klockilego2017certyfik21

Po maszynie do puszczania "bączków", przyszła pora na tresowanie groźnego goryla:) Michał, Tosia, Ania i Emilka - świetnie sobie z tym zadaniem poradzili. Nie tylko złożyli z klocków Lego We Do - dosyć złożonego technicznie zwierzaka, ale także świetnie go oprogramowali. Do tego po raz pierwszy w pracy:) wykorzystali swoje nowe kimowe koszulki:) Prawda, że pięknie się w nich prezentują:) 

gorillaaniaemi2018tgy

A tak opowiadali o swoich projektach:) Zapraszam na film.

We wtorek, 15 maja - odbył się w naszej szkole Scratch Day (taki specjalny dzień, kiedy propaguje się programowanie, w szczególności w języku Scratch). W obchodach tego dnia wzięła udział - Klasa Informatyczno-Medialna (4b) wraz z rodzicami.

scratchday2018yhyas

Najpierw wszyscy uczestnicy spotkania obejrzeli kilka filmików, w których uczniowie opowiadali o tym jak programują klocki LegoWeDo (właśnie w Scratchu). Następnie - uczniowie klasy KiM, pokazali swoim rodzicom, programy stworzone przez siebie nad którymi pracowali od stycznia wśród których znalazły się gry, quizy czy prezentacje.

scratchday2018yhyas2

Na koniec odbyła się krótka lekcja programowania, którą poprowadziły dzieciaki:) Dziękujemy za wspólną zabawę z programowaniem i zapraszamy za rok:)

scratchday2018yhyas23

W czwartek, 10 maja, ostatnia grupa uczniów naszej klasy: Tosia, Dominika, Ania i Michał - rozpoczęli zabawę z klockami LegoWeDo. Postanowili zrobić maszynę do puszczania bączków:) i oczywiście ją odpowiednio oprogramować. Zadanie wykonali w 110%. Brawo:)

baczkikim2018tgtd

A tak młodzi komputerowcy opowiadają o swojej pracy:)

W piątek, specjalnie dla naszej klasy odbyły się warsztaty zatytułowane "Mój pierwszy komiks". Warsztaty poprowadziła przesympatyczna pani Katarzyna Cieślak, która jest nie tylko świetnym grafikiem, ale także twórcą gier flashowych. Podczas warsztatów, uczniowie zapoznali się z pracami pani Kasi, dowiedzieli się - z jakich elementów powinien składać się komiks i o czym trzeba pamiętać tworząc go. Na koniec wszyscy spróbowali swoich sił - rysując własne historyjki:) Dziękujemy pani Kasi za super zajęcia:)

warszatykomiksowe2017yhysd

8 maja odbył się Rejonowy Konkurs Zdrowego Stylu Życia "Mały Ratownik" zorganizowany przez PCK pod patronatem Prezydenta Miasta Bytom. W kategori klas klas IV- VII w konkursie zwyciężyła - nasza koleżanka - Zuzia Gałęziowska. Brawo!!! 29 maja odbędzie się etap okręgowy - trzymamy za Zuzię kciuki:).

zuziakonkurspck2018tg

Zainspirowani konkursem, w którym wzięli udział: Ania i Michał, na lekcji - postaraliśmy się nie tylko zapoznać się z tą łamigłówką logiczną - jaką jest sudoku, ale także ją wykonać w programie "Word". Przyjemne i pożyteczne:) A nasze główki - rozpalił się do czerwoności:) Od koncentracji, ma się rozumieć:)

sudokuzajeciaklas2018rf

Od PixelArtów - jesteśmy już expertami:) Nasze obrazy są coraz ciekawsze. Tym razem Agnieszka wykonała tą techniką napis - PixelArt. Prawda że piękne:).

pixelagnieszka2018uyhyasas

Sudoku to japońska łamigłówka, której celem jest wypełnienie diagramu 9 × 9 w taki sposób, aby w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdym z dziewięciu pogrubionych kwadratów 3 × 3 (zwanych „blokami” lub „podkwadratami”) znalazło się po jednej cyfrze od 1 do 9.

sudoku2018

Istnieje wiele różnych programów "Sudoku" zarówno na komputery stacjonarne czy komórkę. Oczywiście sudoku jest dostępne w księgarniach czy kioskach w wersji papierowej. Jest także w formie gry planszowej. Poniżej link do jednej z wersji tej gry na androida.

sudoku2018ujudfss

8 maja 2018r. dwóch uczniów naszej klasy - Michał i Ania, wzięli udział w Międzyszkolnym Turnieju Kolorowego Sudoku, którego organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 33 w Bytomiu. Do etapu finałowego awansował - Michał, jednak nie udało mu się zdobyć miejsca na podium. Może uda mu się za rok:)

sudokumichal12018
sudokumichal120182

Podczas dzisiejszych zajęć: Sonia, Dominika, Mela i Agnieszka zbudowały z klocków Lego WeDo - statek, który następnie oprogramowały w środowisku Scratch, tworząc bardzo ciekawe programy. Niestety to były ich ostatnie zajęcia w klockami w tym roku. Za swoją pracę - otrzymały specjalne certyfikaty. Brawo dziewczyny!!!

certyfikatylego2018yhyas

Podczas środowych zajęć z informatyki - przesympatyczny PixelArt - wykonał Mateusz:) Brawo!!!

mateuszpixelart2018fd

Głównym tematem lekcji - była nauka używania w edytorze tekstowym "Word" - symboli. Okazało się, że symbole można wykorzystać - by komuś pomóc, np. podczas tworzenia prostych czytanek, ale też można człowiekowi utrudnić życie - za ich pomocą kodując wiadomość. Przy tym zadaniu trochę się natrudziliśmy:)

kodowaniezadanisymbole2018d

Na zadanie domowe uczniowie KiM - mieli stworzyć doodle, czyli udekorowane tematycznie - literki "Klasa Kim". Zadanie to należało wykonać za pomocą popularnych narzędzi graficznych, takich jak Paint, czy ArtRage. Można było także pracę narysować na kartce:) Zapraszam do galerii.

Doodle Kim2018yhyhy

Dodatkowo - jako, że zadanie te potraktowałem jako konkurs:) 4 nagrody książkowe - za najciekawsze Doodle otrzymują: Filip, Dominika, Emilka i Dominika:) Gratuluję:)

nagrodadoodle2018tgyhy

W związku ze zgodą rodziców (głosów przeciwnych nie usłyszałem) podczas spotkania majowego, które odbędzie się 15 maja - Scratch Day, mam nadzieję uczniowie klasy Kim - będą ubrani w specjalne Kimowe koszulki:), na któych znajdzie się logo klasy KiM - zaprojektowane przez panią grafik - Katarzynę Cieślak.

klasakimlogokoszulka2018

Sonia, Dominika, Mela i Agnieszka - po raz drugi zmierzyły się z klockami Lego WeDo. Tym razem - skonstruowały sympatyczną małpkę, która potrafiła, gdy oczywiście dziewczyny ją wspomogły - śmiesznie ruszać łapkami. By wykorzystać te umiejętność - dziewczyny stworzyły ciekawe programy w scratchu.

kimowamalpka2018lego213

A oto programy dziewcząt, o których same Wam opowiedzą:)

17 kwietnia nasza klasa (wraz z pozostałymi klasami 4) wyjechała na dwudniową wycieczkę do Kopalni Soli w Bochni. Zanim jednak tam dotarliśmy, zwiedziliśmy Park Edukacji Globalnej: "Wioski Świata". W tym parku nasza pani przewodniczka oprowadzając nas opowiadała o tym jak kiedyś i dziś żyją ludzie na różnych kontynentach. Dowiedzieliśmy się na przykład, że mieszkańcy Arktyki mieszkają w igloo, które ma bardzo niskie i wąskie wejście po to, aby dzikie zwierzęta nie zaatakowały ludzi oraz, aby mniej zimna wpadało do środka lodowego domu.
muzemedukacj2018uhyasa 
Później  pojechaliśmy do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Tam oglądaliśmy samoloty wojskowe oraz artylerię przeciwlotniczą, którą kiedyś używało wojsko polskie.
 samolotysdsrmuzeum2018
Następnie zwiedziliśmy Tauron Arenę w Krakowie. Jest to hala sportowo-widowiskowa, w której odbywają się różne imprezy sportowe oraz kulturalne np. koncerty muzyczne. Mieliśmy okazję zobaczyć zaplecze, w którym przebywają sportowcy.
 muzemedukacj2018uhyasa23
 Wreszcie pojechaliśmy do Kopalni Soli w Bochni. Tam zjechaliśmy szybem Campi - 145m poniżej poziomu morza i spokojnie zjedliśmy obiado-kolację. Następnie zwiedziliśmy kopalnię soli oraz zjechaliśmy zjeżdżalnią, na którą każdy z nas z niecierpliwością czekał. Późnym wieczorem mieliśmy zajęcia sportowe (dla chętnych) oraz dyskotekę. W końcu - zasnęliśmy ponad 100 metrów pod ziemią:) Kopalnia Soli w Bochni jest ciekawym miejscem, które warto odwiedzić. 
samolotysdsrmuzeum2018as
Następnego dnia po zjedzeniu śniadania opuściliśmy kopalnię. W drodze powrotnej odwiedziliśmy dawną stolicę Polski, czyli Kraków. Zwiedziliśmy tam Muzeum Sztuki Pięknej, Sukiennice. Przespacerowaliśmy się wokół Wawelu. Na koniec pożegnaliśmy się z Krakowem - wspólnym zdjęciem ze Smokiem Wawelskim, który zionął ogniem. Wycieczka była dobrze spędzonym czasem. Wszyscy dobrze się bawiliśmy.
samolotysdsrmuzeum2018as23
 

11 kwietnia odbyła się  XIX edycji Powiatowego Konkursu Wiedzy o Historii Bytomia pod hasłem  „W nowożytnym Bytomiu”.  Naszą szkołę reprezwentowali między innymi uczniowie naszej klasy - Dominika Wolska i Anna Tokarz.

kimszkoalkonkurhistoria2018rft

W ostatnią sobotę uczennica naszej klasy Sonia Giza brała udział w zawodach koszykarskich reprezentując nasze miasto jako MOSM Bytom II organizowanych przez Ślaski Związek Koszykówki. Dwa mecze odbyły się w Brzegu przeciwko drużynom z Katowic i gospodarzom. Mecze były bardzo zacięte, zwłaszcza pierwszy - grając przeciwko dziewczynom z Katowic, gdzie potrzebna była dogrywka. Niestety ostatecznie lepsze okazały się rywalki, wygrywając dwoma punktami. W drugim meczu dziewczęta niestety już podłamane nie dały rady silniejszym rywalkom. Ale w myśl zasady "trening czyni mistrza" zawodniczki z Bytomia nie poddają się i już szykują się na rewanż w następnej rundzie. 

soniakoszyk2018tga
soniakoszyk2018tga2

Trzecia już z kolei grupa uczniów naszej klasy - uczy się składać i programować klocki Lego WeDo. Tym razem do roboty zabrały się dziewczyny: Dominika, Mela i Agnieszka. Z klocków złożyły kaczuszki:) a następnie wzięły się za programowanie, z czego powstały świetne pomysły. Super!!!

agnieszkapogoda2018ujjas

A tak wyglądały programy dziewcząt:)

Właśnie skończyliśmy nasze gry: "Klikasz i co?" oraz "Ponga" i "Arkanoid". Podczas ostatnich zajęć wspólnie testowaliśmy swoje gry.

testowanigier2018kwiecien2

Teraz zapraszamy do zabawy i testowania - Was:) Miłej zabawy

Studio z grą: Klikamy i co?

klikamyico2018studiao342

Studio z grą: Ping i Arkanoid

pongarcaniod2018tgrtss

Podczas lekcji informatyki, dokonaliśmy swoje umiejętności pracy z edytorem tekstowym "Word", a w szczególności pracowaliśmy z tabelkami. By połączyć przyjemne z pożytecznym - za pomocą tabelek zrobiliśmy plansze do gry w "Statki" (opatentowana w 1943r.) i dzięki komunikatorowi "Hangouts" - zagraliśmy w nią:) Emocje były spore:)

statki2018rftgyfd

Tego dnia - Pixel Arta, przypominającego o naszej niedawnej wizycie w Radiu eM, wykonał Michał. Brawo!!!

pioxelradioem2018tyhg

 

Znamy już wyniki Regionalnego Konkursu Informatycznego „KOMPUTEROWY GURU”, który zorganizowała Szkoła Podstawowa nr 6 w Sosnowcu. Niestety żadnemu z naszych uczniów nie udało się zdobyć miejsca. Najbliżej miejsca na pudle był - Igor Milewski, który zdobył 70 pkt/85pkt. Dobrze też wypadła Anna Tokarz zdobywając 58 pkt/85pkt.

konkursguruzdjaeci2018

We wtorek, 10 kwietnia, Klasa Informatyczno Medialna wybrała się do Katowic do redakcji Radia eM, by dowiedzieć się jak powstają audycje radiowe i na czym polega praca radiowca. W budynku, gdzie mieści się radio (naprzeciwko Katedry Chrystusa Króla, którą przy okazji zwiedzili), naszą grupę powitał pan Łukasz Tura, który na falach radiowych prowadzi między innymi audycję "Święci z nieba ściągnięci".

radioem2018tgyh

Dzięki panu Łukaszowi dowiedzieliśmy się czym jest radio, kto w nim pracuje i jakie ma zadania. Okazało się, że życie radiowca nie jest łatwe i wymaga ciągłej koncentracji i skupienia. Jednak jest to praca bardzo ciekawa i emocjonująca:) Jedna z grup, dzięki życzliwości pana Krzysztofa Opary - miała nawet szansę, na żywo, pozdrowić rodziców i uczniów szkoły na falach radia:) Na koniec, wzięliśmy udział w nagraniu wiersza Jana Brzechwy "Lokomotywa". Bardzo dziękujemy panu Michałowi Michnikowi (realizatorowi dźwięku), który tą naszą interpretację zmontował:)

radioem2018tgyh2

Dziękujemy także panu Łukaszowi za wspaniałe zajęcia. Poniżej nasza wersja "Lokomotywy":)

W ostatnie w tym roku zajęciach z klockami Lego WeDo wzięli udział: Bartek, Michał i Mateusz. Podczas zajęć złożyli i oprogramowali: statek oraz ptaka (chyba tukana:)). Robota szła im szybko i sprawnie:) Widać, było że praktyka czyni mistrza:) Na koniec otrzymali - 6 z informatyki oraz specjalny Certyfikat. Gratulujemy!!!

klockilegochlopakicert2018aw

A tak wyglądają ikonki wykonane przez nas w ramach zadania domowego:) za pomocą "Dokumenty Google".

ikonki2018kim23

Podczas ostatnich zajęć - doskonaliliśmy swoje umiejętności w pracy z edytorem tekstowym "Word", a w szczególności w posługiwaniu się tabelkami. Naszym zadaniem było wykonać krzyżówkę, opracować do niej pytania, a następnię - spróbować rozwiązać krzyżówkę kolegi lub koleżanki - fajna zabawa:)

krzyzowka2018tgy2

Tym razem napis w naszym PixelArcie wykonała dla nas - Melenia:)

krzyzowka2018tgy24

Tresura i karmienie lwa - w warunkach szkolnych, powiecie niemożliwe:) Dla uczniów naszej klasy nie ma rzeczy niemożliwych:) Zbudowali z klocków Lego WeDo lwa i za pomocą scratcha tak go oprogramowali, że potrafi kilka sztuczek a i małym posiłkiem (uwaga szybko się przejada) nie pogardzi. Brawa dla chłopaków: Bartka, Antka, Michała i Mateusza:)

lewzaryczallego2018rtg

A tak wyglądała tresura lwa na żywo:)

Po komiksach przyszła pora na ikonki. Te wykonaliśmy pięknie w "Wordzie" - czyli edytorze tekstowym, a wykorzystaliśmy do ich zrobienia - tabelki.

ikonkifavikonki20178tgda3

Dużego PixelArta na tablicy - zrobił za to Igor:), który poza łodzią wikingów - dodatkowo dla siebie wykonał - hełm z pixeli:)

ikonkifavikonki20178tgda2

W ramach zadania domowego uczniowie Klasy Informatyczno Medialnej wykonali w programie Pixton - własny komiks. Efekty ich pracy możecie znaleźć tutaj - kliknij na obrazek

komiksowehistorie2018tgatsasa

Igor wraz z bratem - zrobili dwa ciekawe filmiki w technice animacji poklatkowej. Zapraszam do obejrzenia.

Przygoda piesków

Wycieczka Lego

W dniu dzisiejszym, 20 marca, dwóch uczniów naszej klasy: Ania Tokarz i Igor Milewski, wzięło udział w Regionalnym Konkursie Informatycznym „KOMPUTEROWY GURU”, który zorganizowała Szkoła Podstawowa nr 6 w Sosnowcu. Był to dla nich pierwszy tak poważny konkurs w którym uczestniczyli. Trzymamy za nich kciuki:)

komputerowyguru20178uhayas

6 czerwca, na drugiej lekcji informatyki odbędą się warszaty - Mój smartfon mój mały świat, przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w Siemianowicach Śląskich. Warsztaty mają przybliżyć Wam sposoby bezpiecznego poruszania się w kolorowym świecie Internetu, bez narażania siebie i rodziców na przykre konsekwencje.  

klikam z głową

Dzisiaj, 15 marca, swoją przygodę z klockami Lego WeDo - rozpoczęli: Mateusz, Bartek, Michał i Antek. Podczas zajęć zbudowali i oprogramowali samolot oraz kaczki. Nie było łatwo:) Tym bardziej, że okazało się w połowie budowania, że gdzieś zawieruszył się jeden klocek i trzeba było zmieniać szybko - konstrukcję. Mimo tych perturbacji - chłopakom poszło świetnie. Brawo!!!

klckiwedo2018chlopaki2a

A tak opowiadali o swoich konstrukcjach:) Mieli dużą tremę:) Więc tym bardziej - wielkie brawa!!!

Podczas dzisiejszej lekcji - przepiękny zachód słońca w ramach PixelArt'u wykonała dla nas Dominika. Brawo!!!

zachodsloncapixel2018tgas

Natomiast na samej lekcji, poza nauką tabelek:) Wzięliśmy się za stworzenie w programie Pixton - własnego komiksu. Sprawa może nie najłatwiejsza, poruszyć bowiem trzeba było wyobraźnię, ale przecież od tego jesteśmy specjalistami. Jak wyglądała nasza praca zobaczycie na zdjęciach - a efekty naszej pracy zaprezentujemy za tydzień:)

pixtonzajecia2017yasda

Na dzisiejszych zajęciach spróbujemy wykonać komiks online. Tu znajduje się narzędzie do tworzenia komiksów Pixton.

pixton2018edr

Świetnie wychodzi nam także tworzenie własnych komiksów - oto próbka kilku naszych prac

Wyprawa do sklepu zoologicznego
komiks autorstwa - Dominiki i Emilki

koikms20181
koikms201812

Kosmici z Marsa
komiks autorstwa -Melania i Michał

koikms2018123
koikms20181234

Kraina Szczęśliwej Przyrody
komiks autorstwa - Karoliny
koikms20181234s

Przygody świnki morskiej
komiks autorstwa - Antosia i Agnieszka

koikms20181234s4
koikms20181234sa

Od poniedziałku - 5 marca do 9 marca, dwie nasze koleżanki: Mela i Sonia pojechały na Białą Szkołę do Ośrodka Wypoczynkowego "Jędrol" w Poroninie. Będą tam, między innymi, doskonalić swoje umiejętności jazdy na nartach. Życzymy im bezpiecznej zabawy na stoku i wielu wrażeń:)

20180306 170558 HDR
20180306 101013 HDR

Dzisiaj, druga grupa, tym razem dziewcząt zakończyła zabawę z klockami Lego WeDo. Karolina, Dominika, Zuzia i Lucy świetnie sobie z klockami radziła. Nie tylko szybko składała przeróżne konstrukcje: krokodyl, dźwig, a dzisiaj tukana, ale także potrafiła w klocki tchnąć ducha i je uruchomić:) Brawo!!! Dzisiaj za swoją pracę - otrzymała specjalne certyfikaty.

marekmiswystaw201822376 

8 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kobiet. W tym dniu nie zapomnieli o dziewczynach - chłopcy z naszej klasy:)

marekmiswystaw201822

Podczas pobytu w Muzeum (nie za bardzo wypadało podczas rekolekcji) wręczyli młodym damom - kwiaty. Jednak nie byle jakie - tylko papierowe, wykonane w technice origami. Ich twórca - Igor, tworzył je przez kilkanaście wieczorów:)

marekmiswystaw2018223

8 marca 2018r. zwiedziliśmy wystawę interaktywną - "Witamy w nano świecie", która kilka dni temu została otwarta w Muzeum Górnośląskiego. Ta niezwykła wystawa, po której oprowadził nas pan Marek Miś, przybliżyła nam zagadnienia związane z nanotechnologiami i odkryła tajemnice świata atomów i cząsteczek.

marekmiswystaw2018

Wiedzę ta mogliśmy poznać nie tylko z opowieści pana Marka, ale także przez zabawę na 46 interaktywnych stanowiskach wykonanych przez młodzież uczestniczącą w międzynarodowym programie Irresistible przy wsparciu merytorycznym Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Wydziału Chemii UJ. Bardzo nam się podobało:) Mamy nadzieję, że takich wystaw będzie więcej.

marekmiswystaw20182

W środę, 21 lutego nasza klasa udała się na lodowisko na łyżwy. Wszyscy dobrze się bawili, a niektórzy nawet kręcili na lodzie piruety. Osoby, które dopiero zaczynały się uczyć - jeździły na lodzie ze sprzętem treningowym (pingwinkiem).

lodowisko2018tgyh

Na lodowisku jedną z najlepszych zabaw był "Berek na lodzie". Oczywiście niektórzy się przewracali, ale na szczęście obyło się bez większych urazów. Ważne, że była super zabawa:)

lodowisko2018tgyh2

Bartosz Hok

Czwartkowe spotkanie z klockami Lego WeDo zaowocowało wykonaniem przez zespoły dziewczyn  - dźwigu. Sprawa nie była prosta, bo sama jego budowa była trudna, do tego urządzenie miało umieć podnieść ludk i go opuszczać. Jednak nasze dziewczyny stanęły na wysokości zadania i dały radę:) Dźwigi zadziałały. Ze względu na chorobę Dominiki, Lucy pomagała Ela z Edterka:)

legodzwigklasa2018fg

A tak wygląda praca dźwigów - złożonych i oprogramowanych przez dziewczyny. Brawo!!!

Na środowej dodatkowej lekcji informatyki - piękny PixelArt wykonała dla nas Antosia.

pixelart2018tgyhtos

Natomiast, po labiryntach, przyszła pora na nowe wyzwanie - grę interaktywną w której ważna jest tylko jedna zasada - kliknij i zobacz co się stanie:) Nad tą grą będziemy jeszcze pracować - jednak już dzisiaj możemy wam pokazać świetny pomysł - Karoliny:) na kartę urodzinową. Klikajcie na elementy kartki i ... sami zobaczycie:)

W czwartek, w naszej szkole z okazji Święta Patrona - Mikołaja Kopernika, podczas uroczystego apelu zostały wręczone uczniom nagrody za wyniki w nauce. Czterech uczniów naszej klasy: Dominika Wolska, Michał Imański, Igor Milewski oraz Antek Patchek otrzymali odznakę - Rachmistrza. Nagrodę tą bardzo trudno zdobyć, by ją otrzymać trzeba mieć zachowanie wzorowe oraz same piątki lub 6 z: matematyki, przyrody i informatyki. Gratulacje!!!

nagrodyrachmistrz2018ds

W miniony czwartek zajęcia z klockami WeDo - rozpoczęła nowa grupa - tym razem są to dziewczyny: Dominika, Lucy, Karolina i Zuzia. Ich pierwszym zadaniem było złożenie z klocków - krokodyla:) Poszło im świetnie. Następnie musiały spowodować, żeby krokodyl stał się interaktywny - i to im się udało na 6:) Brawo dziewczyny!!!

dzieczynyklockiwedo2018da

A jak wyglądały programy, które napisały dziewczyny - zobaczcie:)

Kolejny tydzień pracy, nauki i zabawy:) za nami. Piękny PixelArt - przygotowała dla nas Ania:)

pixelartaniat2018

Bezproblemowo z podłączeniem elementów zestawu komputerowego poradził sobie Bartek - brawo!

bartekpodlaczeniezestaw201872Natomiast na zajęciach z programowania, testowaliśmy nasze labirynty - nie tylko swoje, ale przede wszystkim kolegów i koleżanek. Chwaląc, ale też podpowiadając co można jeszcze poprawić. Na kolejnej lekcji zaczynamy tworzyć nową grę:)

testujemylabiryntynasz20187de

13 lutego Szkolny Klub Europejski naszej szkoły, który reprezentowali uczniowie KiM: Emilka, Filip, Igor, Michał i Zuzia, jak co roku wziął udział w miejskim balu karnawałowym SKE, organizowanym przez SP 51 w Bytomiu. Tym razem przenieśliśmy się do Bułgarii - kraju pachnącego różami. Nasze stroje i prace plastyczne wykonane na konkurs też dotyczyły Bułgarii, jako że to właśnie ten kraj obecnie przewodniczy Unii Europejskiej. Tradycyjnie też w czasie tej wesołej zabawy odbył się konkurs wiedzy o UE. Nasi uczniowie - Michał Imański i Emilka Czendlik zdobyli IV miejsce, tuż za podium (prawie jak nasi skoczkowie na olimpiadzie w Korei Płd). Jak na debiutantów i tak nieźle. Możemy być z nich dumni!

20180213 175203 Burst01as

W sobotę, 17 lutego, nasza klasa wsparta (Asią, Zuzią i Julką) wybrała się do Katowic, by odwiedzić Muzeum Komputerów.

muzeumkompuetrow2018yahsa

O komputerach, w każdej możliwej formie, konfiguracji i wyglądzie opowiadał nam pan Krzysztof Chwałowski - dyrektor Muzeum. Dzięki niemu poznaliśmy historię komputerów, dowiedzieliśmy się jak zmieniały się ich specyfikacje, oraz design na przestrzeni ostatnich 70 lat. Mogliśmy dotknąć różne nośniki pamięci. Nauczyliśmy się korzystać z telefonu tarczowego:)

muzeumkompuetrow2018yahsa2

Na koniec mogliśmy zasiąść przed ekranami (zielonymi, pomarańczowymi, czarno-białymi i kolorowymi) i ściskając w ręce joystick (to też nowe pojęcie) zagrać w gry, w które grali nasi rodzice. Niesamowita sprawa:) Pięknie dziękujemy za tak miłe przyjęcie:) Mamy nadzieję, że wrócimy tu jeszcze nie raz.

muzeumkompuetrow2018yahsa23

Na dzisiejszych zajęciach - Filip, Bartek, Igor i Mateusz, złożyli i oprogramowywali - "Bramkarza". Mnóstwo emocji, świetna zabawa, tylko czasu ciągle mało:) Brawo chłopaki!!!

legowedo2018ujyas

I sami opowiedzieli o swoich projektach.

Na koniec otrzymali specjalne certyfikaty i oczywiście 6:)

legowedo2018ujyasa

By zobaczyć wszystkie tworzone przez nas labirynty - zapraszamy do Studia Scratchowego. Możecie - polubić projekty, napisać ich autorom kilka ciepłych słów i oczywiście pograć:)

labiryntystudio2018as

Podczas dzisiejszych zajęć, pięknego PixelArta wykonał dla nas - Antek. Tym samym, każdy z nas już wykonał za pomocą magnesików - pixelową formę. Czas na drugie podejście. Rozpoczynamy już za tydzień.

 kimantekpixel2018rf

Na lekcji szkolimy swoje umiejętności posługiwania się edytorem tekstu "Word", tworząc w nim coraz ładniejsze - dyplomy:). Na lekcjach z programowania szlifujemy nasze umiejętności tworzenia w Scratchu. Nasze labirynty są coraz lepsze i ciekawsze -zresztą zapraszamy do spróbowania.

 labiryntyszkolimusie2018

Ciekawy "Labirynt" z wieloma i coraz trudniejszymi poziomami wykonała Agnieszka. Zapraszamy do zabawy.

W najnowszym numerze Życia Bytomskiego - artykuł o naszej styczniowej wizycie w redakcji gazety:) Zapraszamy!!!

zyciebyromaskie2018tgyhr

 

Jest nam bardzo miło, że nasze zajęcia obserwuje portal, a zarazem sklep Robocamp. Dzięki temu nasze zajęcia i pasję z jaką tworzymy swoje konstrukcje może oglądać cały świat:)

legoscratch2017ytasda

Dzisiaj, pojawiła się na stronie nowa zakładka - "Pomocnik". Będę w niej umieszczał materiały, przeważnie z programowania w formie filmiku video, które szczególnie mogą się przydać uczniom, którzy opuścili lekcję, a bardzo chcą nadrobić zaległości. Postaram się też, jeżeli ktoś się do mnie zwróci o pomoc - rozwiązać ten problem własnie w formie takiego krótkiego filmiku podpowiedzi:) Pierwszy filmik dotyczy ostatniej lekcji, podczas której zaczęliśmy pracę nad labiryntami. Zapraszam.

Dużo o życiu dziennikarza dowiedzieliśmy się podczas wizyty w "Życiu Bytomskim". Najlepiej jednak uczyć się na własnych doświadczeniach. Z tego założenia wychodzi - Ania, która przy pomocy dzielnego fotografa (w tej roli Zuzia) opisuje na portalu edukacyjnym YoungFace spotkania z niezwykle ciekawymi ludźmi w ramach cyklu "Akademia Odkrywców im.Tony Halika". Zapraszamy do zapoznania się z jej artykułami:)

tonyhalikakademi2018tyt

Drugie spotkanie z klockami WeDo, przebiegało - podobnie jak w poprzednim tygodniu w klimacie lotniczym. Tym razem chłopcy zbudowali - korzystając z projektu udostępnionego nam przez RoboCamp - dwupłatowca.

bartekdwuplatowiec2018tyht

Oczywiście po jego wybudowaniu - a nie był to prosty projekt (tutaj na brawa zasłużył Bartek, który wprowadził małe innowacje), młodzi programiści przystąpili do oprogramowywania samolotu - co z tego wyszło - zobaczcie sami:)

Podczas środowych zajęć z informatyki - oczywiście, że uczyliśmy się:) Ostatnio poznajemy tajniki edytora tesktowego Word i staramy się zrobić jak najlepszy i najpiękniejszy dyplom, czy zaproszenie:) By nam się dobrze pracowało - Sonia wykonała dla nas pięknego PixelArta.

pixelartsonia2018tgyh

Na zajęciach z programowania, najpierw mogliśmy zagrać w stworzone przez siebie gry:) To niesamowita frajda - tworzyć gry, a potem móc się w nie pobawić:)

scratchowegry2018tyty

Zabraliśmy się też za nową grę - tym razem będzie to labirynt, który nasz "duszek" będzie przemierzał zbierając różne przedmioty i starając się znaleźć z niego wyjście.

Dzisiaj, 23 stycznia, druga grupa Klasy Informatyczno Medialnej udała się do redakcji "Życia Bytomskiego", by dowiedzieć się "jak powstaje gazeta". Podobnie jak tydzień temu - w tajniki dziennikarstwa wprowadzał nas pan redaktor Jacek Sonczowski. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się czym różnią się od siebie dzienniki, miesięczniki czy kwartalniki, oraz co to jest prenumerata:) Panowie graficy z firmy "Frodo", którzy "składają" gazetę pokazali nam między innymi jak obrabia się zdjęcie - które trafia na łamy gazety. Podobnie jak nasi koledzy i koleżanki z grupy pierwszej otrzymaliśmy po egzemplarzu "Życia Bytomskiego", które dość dokładnie przestudiowaliśmy. Pięknie dziękujemy redakcji za możliwość poznania życia dziennikarza, z tak bliska:) Może zainspiruje to nas do wydania własnej gazetki:)

zyciebytomskie2018ssa

Kolejny tydzień nowego roku za nami. PixelArt - na tą okazję przygotowała dla Nas - Agnieszka. To może będzie nasze pixelartowe logo:)

agnieszkalogo2018yg

W podłączaniu zestawów komputerowych już nam nikt nie dorówna:) Tym razem Filip - sprawdził się w roli serwisanta - świetnie:)

filiseewisant2018uhy

Niezmiennie też doskonalimy naszą "Żabę". Za tydzień zaczniemy labirynty:) Tym razem swój program prezentuje - Antek

Pierwsze zajęcia z klockami WeDo już za nami. Mateusz, Bartek, Igor i Filip, młodzi programiści z KiM, najpierw zbudowali swoje samoloty, a następnie dzięki środowisku Scratch - starali się tak je zaprogramować by wykorzystywały wbudowane w konstrukcję czujniki:)

folipbartek20178yhys

Na razie udało się całkiem ciekawie oprogramować silnik. A jak to posłuchajcie:)

Kolejne zajęcia już za tydzień. Zatem będzie kolejna konstrukcja do zbudowania i do zabawy:)

Dzisiaj, 16 stycznia, dziesięcioosobowa grupa uczniów naszej klasy wyruszyła do redakcji "Życia Bytomskiego" (druga grupa uda się tam za tydzień). W redakcji przywitał nas pan Jacek Sonczowski, który bardzo ciepło nas przyjął i opowiedział nam o tym, jak powstaje gazeta i jak wygląda praca współczesnego dziennikarza. Dowiedzieliśmy się między innymi o tym, kiedy powstało "Życie Bytomskie", mogliśmy też obejrzeć jej 2 numer z roku 1956 (pierwszy, jak powiedział pan redaktor zaginął). Dzięki panu Jackowi, wiemy jak ciekawe jest życie dziennikarza, ale także jakie niesie ze sobą niebezpieczeństwa, np. telefony o 3 w nocy:)  Następnie udaliśmy się do pokoju grafików komputerowych, którzy zajmują się składem graficznym gazety. Swoją pracę wykonują głównie przy komputerze, a pracują na fajnych komputerach z systemem mcOS. Na sam koniec, każdy z nas otrzymał egzemplarz gazety oraz zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie z panem Jackiem.
Ania Tokarz
zyciebytomskie2018tygysa

We wtorek, 16 stycznia, grupa I (od numeru 1 do 10, w dzienniku) wraz z panem Bartkiem, wychodzi do redakcji "Życia Bytomskiego". Wychodzimy o godzinie 12.30 (spotykamy się pod sekretariatem). Podczas wizyty dowiemy się jak powstaje gazeta, jak wygląda praca redaktora, a także grafika który pracuje przy składzie gazety.:) Planowany powrót około godziny 14.30. Dla grupy II - identyczne spotkanie odbędzie się tydzień później (23 stycznia) o tej samej godzinie.

zb logo

 

Nowy Rok przyszedł. Prawie pół roku nauki za nami:) Pół roku nowych doświadczeń, umiejętności i informacji. Nasze PixelArty, które robimy przed każdymi zajęciami - ciągle piękne:) Tym razem praca Bartka. Brawo!!!

bartekpixel2017t56

Podłączanie elementów zestawu komputerowego, nie sprawia nam już żadnego problemu. Tym razem wszystkie jego elementy połączył Igor.

igorpodl2018yhy

Na koniec polecamy zabawę we Frogera:) ciągle go doskonalimy, którego wykonał także Igor, ze świetnym pomysłem jakim jest rzeka:)

Po warsztatach z animacji poklatkowej, Dominika, Sonia i Zuzia postanowiły w domu spróbować swoich sił w stworzeniu własnych filmików, oto efekt ich pracy:)

Filmik Soni - ZOO

Filmik Dominika - Kosmetyki

Filmik Zuzi

 

Nasza klasa miała świetną wigilię klasową! Najpierw wszyscy się przywitali, a potem podzieliliśmy się opłatkiem. Później zaczęliśmy rozpakowywać swoje prezenty, które robiliśmy dla swoich przyjaciół samodzielnie. Emocje przy rozpakowywaniu prezentów były wielkie. Wszyscy bardzo się przejęli i wykonali ciekawe rzeczy. Na przykład Michał dostał skarbonkę „Na wakacje”, ja dostałem przewodnik mistrza w Minecraft, oraz kubek z napisem „Słodkiej Gwiazdki” i rysunkami gwiazd. Oczywiście nie zabrakło choinki. Co prawda była mała, ale na biurku naszej Pani prezentowała się całkiem nieźle. Oprócz prezentów i choinki mieliśmy też pyszny poczęstunek. Na pięknie nakrytym stole stały: pierniki, soki, landrynki, pierniczki i woda. Na koniec obejrzeliśmy film „Mikołajek”.

Bartosz Hook

kimwigilia2017ftg

Przed ostatnią lekcją piękny PixelArt, kogutka - wykonała dla nas Zuzia.

pixelaertzuzia

Na samej lekcji z programowania, zainspirowani bardzo starą grą "Frogger" - staraliśmy się stworzyć jej własną wersję:) Zapraszamy do spróbowania sił w programie wykonanym przez Filipa:) To jego druga - wyróżniona gra.

Gdy jedni się wylegiwali w cieplutkich łóżeczkach, a inni zagrywali się w najnowsze gry, które otrzymali pod choinką - Filip programował:) Udało mu się zmodyfikować naszą pierwszą grę i stworzył Filipowego Snake:) Zapraszamy do zapoznania się z jego grą.

Stary rok, pożegnaliśmy podczas naszych zajęć - 20 grudnia 2017r. Z tej okazji na naszej tablicy pojawił się Pixelozaur, którego wykonał - Filip:)

pixelozaur2017rtyh

Nie zapomnieliśmy o umiejętnościach praktycznych, które z pewnością w Nowym Roku też się przydadzą - Mateusz podłączył na 6 elementy zestawu komputerowego:)

mateuszzestawpodlaczenia2017ty6

Poza tym mocno pracowaliśmy w Scratchu:) a efekty tej pracy:) powinny pojawić się wkrótce:) Jak człowiek mocno pracuje, to o zdjęciach nie pamiętuje:)

Film I - "Pewna historia": praca wykonana przez: Karolinę, Łucję, Mateusza i Dominikę

Film II - "Przygody Kota Felka": praca wykonana przez:

Film III - "PacMan": praca wykonana przez: Anię, Zuzię, Filipa, Bartka, Igora, i Mateusza

Film IV - "Dom": praca wykonana przez: Antka, Sonię, Melanię i Bartka

W środę, cała nasza klasa, wzięła udział w warsztatach animacji poklatkowej, które przeprowadziła specjalnie dla uczniów Klasy Informatyczno Medialnej pani Katarzyna Michalska wraz z uczniami Klasy Aktywności Twórczej (Pauliną, Martą, Staszkiem, Pauliną, Martą i Jagodą), działającej przy Gimnazjum Nr 1 w Bytomiu.

animacjapoklatkowa2017kat2

Najpierw uczniowie obejrzeli filmy stworzone metodą poklatkową - a nagrodzone w Ogólnopolskim Przeglądzie Filmów Animowanych Tworzonych przez Dzieci Oko Kalejdoskopu.

animacjapoklatkowa2017kat23

Następnie uczniowie zainstalowali na swoich smartfonach - aplikację PicPac - Pack your Pictures into Stop Motion Movies i przeszli krótki kurs jej obsługi.

picpac 1

By wreszcie, pełni pomysłów - przystąpić do tworzenia własnych filmów. Na koniec wszyscy obejrzeli swoje prace:) Bardzo dziękujemy uczniom KAT oraz pani Katarzynie za wspaniałe zajęcia. Teraz pora na samodzielną pracę:)

animacjapoklatkowa2017kat2356

Powoli zbliża się koniec pierwszego półrocza. Chciałbym z tej okazji podziękować, tym uczniom naszej klasy, którzy przez te 4 miesiące wspierali mnie w prowadzeniu grupy młodszej Klubu Gier Planszowych "Planszopernik". Z cierpliwością tłumaczyli gry swoim młodszym kolegom i koleżankom, sami zagłębiali się, czasem w trudne, instrukcje i objaśniali je w świetny sposób:) Brawo!!! Uczniami tymi byli: Emilka Czendlik, Agnieszka Derda, Zuzia Gałęziowska, Sonia Giza, Bartosz Hok, Michał Imański, Hanna Kowalczyk, Antonii Patschek, Anna Tokarz i Melania Zarychta.

melaniaplanszoper2017rtgy
melaniaplanszoper2017rtgy2

ubongogrupastarsz2017rt2

W grudniu, w naszej szkole odbył się IX Konkurs Grafiki Komputerowej "Na Najpiękniejszą Kartkę Bożonarodzeniową". W konkursie wzięło udział 5-cioro uczniów naszej klasy: Igor, Dominika, Sonia, Emilia, Melania. Jury nagrodziło - III miejscem pracę Emilki oraz wyróżnieniem pracę Igora. Gratulujemy!!!
kartkaswiateczna2017ab
kartkaswiateczna2017abc
kartkaswiateczna2017abcd
kartkaswiateczna2017abcde
kartkaswiateczna2017abcdef

Podczas ostatnich zajęć, udało nam się zrobić swoją pierwszą grę w Scratchu:) Nie jest zbyt skomplikowana, ale jest w całości zrobiona przez nas:) Zapraszamy do zabawy. Tą wersję gry - zrobił Igor Milewski.

Poruszaj się jabłkiem, tak aby kotek nie dogonił Ciebie. Zbieraj banany (za każdy zebrany otrzymasz 1 punkt. Punktacje masz w lewym górnym rogu. BAW SIĘ DOBRZE❕❗❕❗   RADA: powiększ sobie ekran będzie łatwiej grać.

Nie zapomnieliśmy o PixelArtach, które wykonujemy jeszcze przezd lekcjami:) Tym razem piękną choinkę ze światełkami i bombkami - wykonał Mateusz.

choinkamateuszzaksd

Oczywiście nadal szkolimy się w umiejętnościach łączenia elementów zestawu komputerowego. Tym razem bezbłędnie zrobił to Bartosz.

bartoszzadanilaczenikomp2017rt

W tym tygodniu, na całym świecie odbywa się Godzina Kodowania (The Hour of Code), organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), i jest to największa inicjatywa edukacyjna w historii, adresowana do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Pierwotnie, celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Godzina Kodowania, dużą popularnością cieszy się także w Polsce. Uczniowie Klasy Informatyczno Medialnej nie mogli nie wziąć w niej udziału. Przez całą godzinę starali się wspomagać Steva lub Alexa, którzy w świecie Minecrafta musieli pokonywać różne przeszkody i wykonywać przeróżne zadania. Na koniec wszyscy uczniowie dostali specjalny - certyfikat:)

 certifikatgodzinakodownia2017sd

Nie zabrakło i dzisiaj PixelArtu. Antosia z okazji dzisiejszego święta zrobiła dla nas miłego reniferka:)

 reniferekhania2017trygh

A Michał bezbłędnie dał sobie radę z połączeniem elementów zestawu komputerowego:)

 certifikatgodzinakodownia2017sd2

5 grudnia, nasza klasa wyruszyła do PinUp'u oraz do Laser House w Agorze z okazji Dnia Świętego Mikołaja (który obchodzić będziemy jutro). Najpierw wszyscy poszliśmy na kręgle. Każdy bawił się znakomicie.

kregle2017rt

Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy dziesięcioosobowe. Pierwsza grupa poszła na laserowy labirynt, a druga na lasery. Laserowy labirynt polegał na tym, że wybieraliśmy poziom trudności, a następnie musieliśmy pokonać pokój pełen laserów, które trzeba było omijać. Natomiast druga grupa brała udział w zabawie, w której zawodnicy wyposażeni w specjalną broń, musieli trafiać w pancerz przeciwnika, chcąc zdobyć jak najwięcej punktów dla drużyny. Każdemu z nas bardzo się podobało. Była to wspaniała zabawa Mikołajkowa! Dziękujemy!!!

Ania Tokarz

kregle2017rt2

W poniedziałek, 27 listopada, na godzinie wychowawczej, odbyły się przedwczesne, andrzejkowe wróżby.

andrzejki2017rtr54

Były kubeczki odkrywające przyszłe losy uczniów, wbijanie szpilki w imię przyszłego chłopaka/dziewczyny oraz tradycyjne lanie wosku. Wszystkiemu towarzyszyły emocje i nieustanny uśmiech na twarzy wszystkich uczestników zabawy.

andrzejki2017rtr542

Podczas ostatniej lekcji, rozpoczęliśmy już na poważnie kodowanie:) Nawet zrobiliśmy swój pierwszy program, w którym duszek, sterowany za pomocą strzałek mógł rysować, wybranym przez użytkownika - kolorem, a nawet grubością pisaka:) Niestety ciągle mamy problem z kontami scratchowymi, więc jeszcze tym razem nie pochwalimy się - naszymi grami. Zrobimy to z pewnością za tydzień:).

kodowanieschtartchrysunek12017

Jak zwykle, uczyliśmy się też podłączać elementy zestawu komputerowego ze sobą. Tym razem na wysokości zadania stanęli: Michał i Melania:)

michalmelania2017rty65

A Emilka wykonała dla nas piękny owocowy PixelArt.

emilkapicelart2017rt

We wtorek, 21 listopada zostały ogłoszone nieoficjalne wyniki Międzynarodowego Konkursu "Bóbr". Naszą klasę w tym konkursie reprezentowali:

Antoni Patschek  - 64,25punkty (III miejsce w szkole)
Igor Milewski - 49,5 punkty (VI miejsce w szkole)
Agnieszka Derda - 46 punktów (VIII miejsce w szkole)
Dominika Wolska - 33,5 punktów
Mateusz Krawiec - 32,5 punktów
Anna Tokarz
- 31,25 punktów
Zuzanna Gałęziowska - 29,5 punktów

Uczniowie startowali w kategorii "Benjamin" dla klas 4-6. Maksymalna ilość punktów do zdobycia w tej kategorii wynosiła 120. Oficjalne wyniki konkursu zostaną ogłoszone w pod koniec grudnia.

bobrwyniki2017tyu

Podczas środowej lekcji z programowania, poznawaliśmy możliwości programu Scratch. Dowiedzieliśmy się co to jest "duszek" oraz poznaliśmy pierwsze polecenia. Pod koniec lekcji potrafiliśmy stworzyć program, w którym nasz duszek, był sterowany za pomocą kursorów.

scratchpierwszepolecania2017

Oczywiście nie zapominamy o pixelartach. Tym razem przesympatycznego pająka wykonał Bartosz:)

pixelaartbartekhook2017

oraz o umiejętnościach podłączania części zestawu komputerowego ze sobą. Tym razem na piątkę zrobili to: Łucja i Mateusz.

lucjapodlaczeni2017tyr
podlaczaniamateusz2017rty

W środę, 7 uczniów naszej klasy, wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym "Bóbr". Byli to: Zuzia, Ania, Agnieszka, Dominika Antek, Igor, Mateusz. Teraz trzymajcie za nich kciuki - by wyniki były jak najlepsze:) Wyniki szkolne powinny pojawić się już w następnym tygodniu - oficjalne za trzy tygodnie:)

bobr2017rtgyh67kio

Kolejny tydzień szlifujemy swoje umiejętności posługiwania się pocztą elektroniczną, oraz wysyłaniem załączników. Udało nam się także założyć konto na stronie, na której od następnego tygodnia będziemy zaznajamiać się z programem "Scratch" .

Kliknij poniżej by przejść na stronkę
scratchstrona2 017ty

Oczywiście nie zaniedbaliśmy nauki podłączania elementów zestawu komputerowego. Tym razem za "kabelki" zabrały się dziewczyny - Ania i Dominika.

anidominika2017rty6

Powstał także wykonany przez Melanię - piękny robotyczny PixelArt.

pixeemelania201tyu

Dzisiejsza lekcja wychowawcza upłynęła nam słodko, ale nade wszystko bardzo zdrowo! Uczniowie zrobili przepyszne, owocowe sałatki, oczywiście przestrzegając wszelkich zasad higieny. Wszystkie produkty zostały umyte, pokrojone i szybko skonsumowane. Mniam:)

sniadaniedajmoc2017

W piątek, 10 listopada, w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Odzyskania Niepodległości. Montaż słowno muzyczny przygotowały klasy 4b i 4c.

11listopada2017tklasy

Po dwutygodniowej przerwie ze zdwojoną energią przystąpiliśmy do pracy. Musieliśmy przecież nadrobić zaległości. Dlatego, aż dwie osoby starały się (oczywiście ze skutkiem pozytywnym) podłączyć wszystkie elementy zestawu komputerowego. Brawo dla Tosi i Zuzi.

zuziaiantosia2017t56y6

Powstały też dwa piękne PixelArty: Dominiki i Michała (stadion)

pixeldomi2
pixelartmat20175t56

Jednak większość dzisiejszych zajęć poświęciliśmy na umiejętność posługiwania się pocztą elektroniczną i dowiedzieliśmy się jak (mamy nadzieję, że też i nauczyliśmy się) wysyłać załączniki. 

pocztazalaczniki2017rty6

Podczas dzisiejszych zajęć zakładaliśmy własne internetowe konto e-mail. Wbrew pozorom, zajęcia były bardzo emocjonujące, a możliwość wysyłania poczty do pana Bartka, kolegów i koleżanek - sprawiało nam sporo frajdy:) Tą umiejętność wykorzystamy - wysyłając zadanie domowe właśnie za pomocą własnego e-mail'a:)

wlasnyemail2017rt

Agnieszka w bezbłędny sposób podłączyła wszystkie "kabelki" do jednostki centralnej,

wlasnyemail2017rt2

a Igor w ramach PixeArtu - wykonał fantastyczną ciężarówkę:)

wlasnyemail2017rt23

W poniedziałek, 23 października, druga grupa uczniów naszej klasy wzięła udział w warsztatach dziennikarskich "„Wiwat wywiad - czyli o sztuce prowadzenia wywiadów", który przeprowadziła specjalnie dla Nas pani Magda Futrzyk. To była ostatnia część warsztatów. Bardzo dziękujemy pani Magdzie za poświęcony czas i wspaniałe zajęcia. Podczas warsztatów, a także w domu powstały, w ramach wprawki, świetne wywiady. Mamy nadzieję, że nauka nie pójdzie na marne i będziemy mieli okazję już za niedługo, wypróbować nabytą wiedzę i umiejętności.

dzinnikarskiewarsztatymagfda2017rt

Od kilku lekcji uczymy się podłączać wszystkie elementy zestawu komputerowego. To ważna umiejętność i świetnie nam idzie. Na razie - na 6, zadanie to wykonały Dominika i Emila.

podlaczamy2017kompu

Nadal uczymy się kodować. Tym razem poznaliśmy bardzo ważną funkcję jaką jest pętla, która ułatwia i skraca tworzony algorytm.

petle2017kodowanie

A PixelArta - w formie motyla - wykonała Lucy:)

pixellucy2017rty

Od września nasza szkoła współtworzy ogólnopolski portal edukacyjny - YoungFace. Wśród redaktorów jest - Ania Tokarz z naszej klasy. Wczoraj, 17 października, redakcja portalu nagrodziła artykuł Ani wyróżnieniem. Brawo!!!

youngface2017taniat

We wtorek, 17 października w sali nr 14, odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu "Z pasją o pasji". W spotkaniu wzięła udział także uczennica naszej klasy - Dominika Wolska, która wykonała zdjęcia podczas spotkania oraz opisała wydarzenie na stronie szkolnej. Oto jest tekst:

Pierwszym gościem był pan Tomasz Ostapczyk. Przez ponad godzinę mogliśmy się dowiedzieć od niego wielu ciekawych rzeczy. Pasją pana Tomasza są miejsca oraz budowle związane z II wojną światową. Nasz gość opowiadał o bunkrach i schronach. Nie wiedziałam nawet, że jest ich tak dużo w naszej okolicy. Mnie bardzo zainteresowała nazwa "smocze zęby". Jest ona bardzo myląca, bowiem nie ma nic wspólnego ze smokiem. Tą nazwą określano fortyfikacje (budowle wojenne), które służyły do zatrzymywania czołgów. Spotkanie było bardzo ciekawe, kto nie był nich żałuje:) Jeżeli tylko pozwoli na to czas postaram się uczestniczyć w tych spotkaniach regularnie. Słuchanie ludzi z pasją jest bardzo interesujące i można się wiele nauczyć."

zpasjaopasji2017ostap

W poniedziałek, 16 października, odbyło się pierwsze spotkanie z serii "Akademii Odkrywców im. Tony Halika". W spotkaniu tym wzięła udział kilkuosobowa reprezentacja klasy KiM'owskiej. Głównym bohaterem poniedziałkowego spotkania był himalaista, który opowiedział o trudach i niebezpieczeństwach tego sportu, a także zaprezentował zdjęcia z ostatniej swojej wyprawy.

akademiatobegohalika2017rtyh

16 października uczniowie Klasy Informatyczno-Medialnej (grupa I) wzięli udział w zajęciach pt. „Wiwat wywiad - czyli o sztuce prowadzenia wywiadów" przeprowadzonych przez panią Magdalenę Futrzyk. Dowiedzieli się jakich zasad należy przestrzegać, aby wywiad nie był nużący, jakie są cechy wywiadu oraz jego rodzaje, które pytania można stosować w trakcie rozmowy, a których lepiej unikać. Mamy nadzieje, że wkrótce sekrety dobrego wywiadu zostaną przełożone na umiejętności praktyczne i niebawem przeczytamy lub zobaczymy jakiś interesujący wywiad przez nich przeprowadzony:)

warsztaty magda2017tgrt

W czwartek, 5 października, odbyła się w Skansenie w Chorzowie, XII edycja Pikniku Malarskiego Sielskie Klimaty. Uczniowie naszej szkoły, pod opieką pani Dominiki Porwolik, także wzięli w nim udział. Wśród nich, był także uczeń naszej klasy - Michał Imański:) Mimo niesprzyjającej pogody, powstało wiele wspaniałych prac. Przy okazji organizatorzy zapewnili także ciepłą herbatą, grilla i chleb z "tustym".

piknikmalarski3028tyuh

Code Week - Europejski Tydzień Kodowania w tym roku odbywa się od 7 do 22 października. W tym czasie w wielu miejscach w Polsce odbędą się różne wydarzenia z zakresu nauki programowania, które poprzez gry, zabawy i łatwe do zrozumienia narzędzia wprowadzą uczestników w podstawy programowania. Nasza klasa również włączyła się w tą inicjatywę:)

cewee2017pixl

W ramach dodatkowej godziny - uczyliśmy się wykonywać za pomocą "kodu" - różne, proste grafiki, by na koniec spróbować stworzyć własne:)

odowanie2017rysunk

PixelArt, stateczek, w dniu dzisiejszym wykonał dla nas Mateusz.

pixelartmateusz234

Zakończyliśmy pracę z sympatycznym żółwikiem i programem TI'99. Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy stronę internetową Code.org, na której znajduje się mnóstwo ciekawych kursów uczących w prosty i przystępny sposób programowania. Korzystając ze strony, pomagaliśmy angry birds'om w walce ze świniakami:)

codeorgpraca12017

A Michał - ułożył dla Nas, samochodowego PixelArta:)

michalpixelart2017

W poniedziałek, 1 października - z okazji Dnia Chłopaka - jubilaci z klasy 4b zostali sowicie obdarowani. Co ciekawe - dziewczynom też dostało się coś słodkiego. W organizację imprezy klasowej, aktywnie włączyli się rodzice: pani Kowalczyk, pani Kaczorowska i pani Piecuch za co bardzo im dziękujemy.

klasa4b2017tyhdzienchlopaka

Podczas dzisiejszych zajęć dowiedzieliśmy się jak wewnątrz wygląda jednostka centralna. Obejrzeć wnętrze komputera - było ciekawym doświadczeniem. Od dzisiaj dobrze będziemy pamiętać co to dysk twardy, pamięć Ram i jak wygląda płyta główna:)

jednostkacentralna2017rtyhg

Specjalnie dla Nas - swój PixelArt wykonała Ania.

pixelke2017tyhuania

W poniedziałek na lekcji wychowawczej uczniowie brali udział w krótkiej zabawie integracyjnej. Polegała ona na napisaniu miłego słowa o danej osobie na dobry początek dnia. Jak widać na zdjęciach, uczniowie ochoczo zabrali się do pracy mając przy tym niezły ubaw.

integracja20 17rtyhu

Dzisiaj, 21 września, w ramach dodatkowych zajęć grupowych, uczniowie KiM'a: Tosia, Michał, Ania i Emilka, pod opieką pana Bartka Zbączyniaka - uczyły się programować z pomocą robota Scottiego, który rozbił się na naszej planecie i ma nadzieję, że z pomocą młodych koderów z "Czwórki",  uda mu się zebrać wszystkie części statku kosmicznego.

scotiego2017rftgas

Do nauki programowania podczas zajęć wykorzystaliśmy - grę planszową "Scottie Go!" oraz tablet multimedialny. Na planszy piszemy kod, zaś dzięki tabletowi - komunikujemy się z robotem. Super zabawa:)

scotiego2017rftgas2

Dzisiaj podczas dodatkowych zajęć, Klasa Informatyczno Medialna rozpoczęła naukę programowania. W pierwszych krokach w świecie algorytmów i kodów, uczniów Kim'a wspierał mały żółwik. Młodzi programiści nie byli mi dłużni przeprowadzając go przez skomplikowane labirynty i pomagając mu zebrać diamenty.

kodowaniezzolweim2017tyu

Dzisiaj także - Dominika, tworząc pierwszego "pixelaka" - rozpoczęła tworzenie klasowej Galerii "PixelArt", która z tygodnia na tydzień będzie się rozrastać:) i pięknieć:)

pixelartdominika

We wtorek, 19 września, uczniowie Klasy Informatyczno-Medialnej, wraz ze swoją wychowawczynią panią Dominiką Porwolik i panem Bartkiem Zbaczyniakiem, wzięli udział w zajęciach, które odbyły się w Miasteczku Uniwersyteckim Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

uniwesytetsl2018ty

Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się jak pracuje robot chirurgiczny, poznali - także za pomocą zmysłu jakim jest dotyk:) - materiały inteligentne, a także dowiedzieli się jak działa drukarka 3D i do czego można ją wykorzystać.

uniwesytetsl2018ty2

W piątek - 15 września, na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki - święto kreatywności, odwagi i zabawy. Dlatego też nie mogliśmy obok tego dnia przejść obojętnie:)

dotday2017

Na środowych zajęciach komputerowych - dowiedzieliśmy się jak powstało Święto Kropki, nauczyliśmy się pracy w świetnym programie graficznym - ArtRage i stworzyliśmy przesympatyczne kropkowe prace za jego pomocą:)

Kliknij poniżej by zobaczyć nasze prace

Dzień Kropkikolaz2017rty

Otrzymaliśmy też:) za nasz udział - Certyfikat!!!

dzienkropkicertyfikat2017a

Dzisiaj, 6 września, odbyły się pierwsze zajęcia informatyczne naszej klasy:) Dowiedzieliśmy się o czym będziemy się uczyć w klasie 4. Wiemy co to jest zestaw komputerowy, obejrzeliśmy jednostkę centralną od środka. Poznaliśmy zasady logowania się do systemu Windows 10. Umiemy odpinać i przypinać kafelki do ekranu startowego:) Znamy też zasady korzystania z pracowni komputerowej. Sporo prawda. A to dopiero początek. Od następnych zajęć będziemy już próbowali programować.

A tak się prezentujemy!!!
kim2017klasased